Det här med mat

Det första jag fick höra när jag kom till gymmet idag var "wow, I can already see results!", av ena killen som jobbar där. Mycket roligt att höra, och väldigt kul att se nyckelben och andra ben på axlarna igen. Så visst går det att få snabba resultat, allt annat är skitsnack. Det svåra är sen, när kroppen skall underhållas för att inte gå upp i vikt igen. Min kropp mår mycket bättre utan kolhydrater, det går utmärkt att träna utan det för mig. Fast jag är ju inte helt utan kolhydrater eftersom jag äter banan. Äter banan till frukost eftersom kroppen hanterar kolhydrater bäst tidigt på dagen. 
 
För att få igång förbränningen så äter jag mat som kräver mycket energi för att brytas ned, t.ex. fågel och fisk. Selleri är jättebra att äta, mycket fibrer så man känner sig mätt snabbare och längre. Grapefrukt är riktigt bra för förbränningen och ger bäst resultat om man äter det till frukost efter en morgoncardio. Jag klarar dock inte av att äta grape tidigt på morgonen så jag spar den till mellanmål. 
 
Igår till middag åt vi fisksoppa, utan vitt vin eller grädde. Lite tråkigt men det gick väldigt bra! Soppa ger dessutom mer mättnadskänsla eftersom det är mycket vätska som fyller ut magen. 
 
Detta fungerar väldigt bra för mig och min kropp.
 
Min frukost: fettfri keso, frysta hallon, mosad banan.
Toppat med gojibär och pecannötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback