Rörigt bra vecka

Upp och ner och ingen ordning. Ungefär så är det denna veckan. Skulle ha min första lediga helg på ca 1,5 månad, men eftersom en kollega blev sjuk så fick jag ryka in och jobba på söndagen. Rickard jobbade också eftersom vädret ändå var så tråkigt. Skulle egentligen ha börjat kvällsskift i måndags, men kollegan var fortsatt sjuk så jobbade dagskift två dagar i rad. Kommer försöka ta ledig på fredag så det innebär att jag kommer jobba tre kvällar sammanlagt, sedan väntar förhoppningsvis fyra lediga dagar. Rickard skall också försöka ta ledig på fredag så vi kan åka till Claremont och spana in shoppinggallerian som finns där. Tror inte den är bättre än vår galleria i Century City men är ändå kul att se något annat, hoppas på lite andra butiker också. Blir fint! 
 
Igår jobbade Rickard också kväll så vi fick en mysig dag ihop innan jobbet. Passade på att äta frukost på Petit Fours, mitt favoritställe som ligger nära oss. Åt deras Papaya Delight med citrus. Gillar att de har nyttiga alternativ på frukostmenyn, det får många plus eftersom det är svårt att hitta just nyttiga alternativ i Sydafrika. Bryr mig inte att det kostar mer än "vanliga" menyn, i slutändan är det värt det. Speciellt nu när jag har börjat träna hårt igen. Börjar märka resultat, så roligt! Måste gå ner det som jag har gått upp sen jag flyttade hit, irriterande, men så är det när man bor i ett land där det är MYCKET billigare att äta ute än att åka och storhandla och laga mat hemma. 
 
Men nu järnvägar är jag på väg åt rätt håll igen! 
 
 
Min frukost på Petit Fours. / Strutsfilé - godaste jag ätit på länge. / Jobbläge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback