Hektiskt!

Shit vilken vecka, det har vart sjukt mycket att göra. Har vart ensam på jobbet så dagarna har gått i ett, inte ens pallat gå på rast. Jag är ju sån, vill jobba undan allt och inte lämna för mycket, så får skylla mig själv. Fast det har ändå vart roligt, jag gillar ansvaret. Det är väl ungefär så jobbveckan har sett ut, som avslutades på Ludovicas balkong med vin, ost och carbonara. Vi hade 30 grader kl 10:30 och jag såg tre stjärnfall, underbar kväll.
 
För en gångs skull så har jag och Rickard haft samma arbetstider och haft helgen ledigt ihop, mycket mysigt. 
Så, därför överraskade jag med sconesfrukost och därefter pedikyr på Century Spa. Ni anar inte hur skönt det var, peeling, massage, filning och jag fick naglarna målade. Rickard somnade, haha! Mycket mysigt. Sedan åkte vi hem och vilade, gjorde oss ordning för på kvällen vankades det fotboll. Det är någon afrikansk cup som avslutades igår så vi och några till såg brons- och finalmatchen, usla matcher (alltså afrikaner borde väl ändå vara bättre på fotboll än så?!) men stämningen var riktigt skön. Sådan stämning lär aldrig upplevas i Sverige. Finalmatchen avgjordes med straffar så Libyen vann. När vi väl kom hem så moffade vi McNuggets och pommes, nyttigt värre. 
 
Just nu sitter jag och surfar runt på inredning, är så himla frustrerad över att inte ha ett riktigt hem att pyssla med. Det är nog en av de jobbigaste sakerna med att vara här. Så därför drömmer jag om sådant jag kan köpa när jag kommer hem till min lägenhet i Göteborg igen. 
 
Ludovica, utsikt från hennes balkong, fotboll,
sconesfrukost, selfie plus hjärtat (haha) och jag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback