En sådan dag...

Igår låg jag och var döende, hela kvällen (ev. hela dagen), eftersom jag hade sån shoppingabstinens. Blir lätt så för mig. Därför bestämde jag shoppingdejt med Ludovica idag eftersom jag var ledig och hon skulle börja jobba vid 19. Ni vet den där peppen man känner inför en shoppingrunda när bankkontot står på plus plus? Den peppen kände jag imorse. 
 
Framme i gallerian, tar sikte på favoritbutiken, roffar åt mig fin jeansklänning med spets och en t-shirt i härlig korallfärg. In i provrummet, tjoff tjoff, på med klänningen. Så ser jag supergravid ut i den. RÖV! På med t-shirten, så är den alldeles för tight över brösten. FAN! 
 
Prio var sandaler, eftersom mina fötter luktar dött efter en hel dag i ballerina i låtsasmocka. Tror ni det fanns några sandaler? NEJ! För afrikaner tycker visst att det är dags att ta in VINTERSKOR. Vem fan vill ha vinterskor i 30-graders värme? Såg dessutom dunjackor. What the fuuu?! 
 
Ni vet den där peppen när bankkontot står på plus plus? Den försvann redan efter första butiken. Istället tröstshoppade jag strumpor, sängkläder och duschtvål från Body Shop. Sedan tröståt vi frozen yoghurt och italenska förrätter. 
 
Det blev ingen klänning, inga skor, inget läppglans, ingen väska, ingen..... suck. 
 
Men trevligt sällskap, det hade jag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback