Läropengar

Herre min... vilken dag. Det har inte hänt mycket men dagen har flugit iväg ändå. Planen var att gå en morgoncardio men mådde inte så bra imorse så därför åt jag frukost och tog det lugnt. Någon timma efter frukost fick jag ett ryck och åkte till gymmet (som ligger i källaren på jobbet). Där är det världens minsta parkering och ibland känns det som att all världens bilar har parkerat där, så jag tänkte att jag lika gärna kan ställa mig utanför området. Lite vid sidan om, så jag inte står i vägen för någon om jag ändå bara skall vara där en timma.
 
Det var dumt, mycket dumt. När jag kom ut från gymmet, efter lite mer än en timma så har en securitygubbe clampat min bil så jag kan inte åka hem. GAH! Bara att ringa numret på noten han lämnat. När han väl kommer så visar det sig att jag måste betala på plats, i kontanter! Hade inte ens plånboken med mig. Efter lite om och men så ringde jag Rickard, jag tänkte inte ens berätta detta för honom, haha! Han fick komma ut (vi jobbar på samma ställe) och låna mig hans VISA-kort så fick securitygubben köra mig till en atm-maskin så jag kunde betala honom. Då har jag testat på att få parkeringsböter både här och i Sverige. Bra mycket enklare i Sverige när man får en bot som betalas online, här kan man inte ens åka hem. Å andra sidan så är böterna här väldigt mycket billigare. 
 
När jag kom hem åt jag lite och sola en stund, sen fick jag huvudvärk och blev illamående. Så nu har jag tvingat mig själv att göra mig ordning för en fest vi skall på ikväll. Svensk fest. Ryktas om sill så jag vill inte missa det. 
 
Men jag är glad ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback