Bye bye fatso!

Ja men då var årets deff igång, en månad med strikt kost och hård träning. Ungefär lika jobbigt som det låter, men det är roligt med utmaningar så det kommer nog gå bra! Är nu inne på dag 2, har nyss vart och tränat styrketräning. Känner att jag kan öka vikterna på vissa övningar, fast jag är fortfarande väldigt svag i mina axlar. Det har jag nästan alltid vart så det lär ta tid att få upp styrkan där. Samma med ryggen och den vill jag inte pressa för hårt så jag skadar den och får ont igen. Kommer att köra fem konditionspass i veckan och tre styrkepass. Målet är att gå ner minst 5 kg, helst mer eftersom jag gått upp ca 7 kg sen jag flyttade hit.
 
När det kommer till kosten så är det i princip noll kolhydrater, någon gång ibland kan jag t.ex. äta havregrynsgröt. Men bara de dagar jag tränar styrka. Kommer att äta mest protein och grönsaker. För att se till att jag har ett kaloriunderskott under dagen så loggar jag allt jag äter i Lifesum-appen, lägger även till träning. Nog för att jag inte litar på den helt så har jag ändå ett någorlunda hum om hur mycket jag får i mig och hur mycket jag gör av med. 
 
Igår var jag och Rickard på Dis-Chem (ett slags apotek som har allt möjligt), vi handlade allt som vi behöver inför deffen. Rickard kör ju på han också, fast tusen gånger striktare deff än mig eftersom han är ute efter att bygga (ännu) mer muskler. Jag köpte proteinpulver, pwo och tabletter som skall få fettet att smälta bort (får väl se om det fungerar...) samt en Smartshake, nötter och gojibär. Ni anar inte hur dyrt det är med allt sånt här nere, i Sverige är det nästan gratis om man jämför. Inte undra på att 20% av befolkningen här är extremt överviktiga, få som har råd med nyttig mat. En Big Mac-meny kostar nästan ingenting! 
 
 
3 Day Detox är brustabletter, kommer att ta tre tabletter dagligen under tre dagar för att rensa ut allt skit, helt enkelt. Den skall hjälpa kroppen att starta igång viktminskningen. Fat Away är tabletter jag skall ta efter varje måltid, skall binda fett, minska kolhydraterna, öka fettförbränningen, ge minskad hungerkänsla m.m. Låter nästan lite för bra för att vara sant men jag tänker att det är värt ett försök, annars får jag hoppas på placebo. 
 
Nu finns det ingen återvändo, och det är jag glad för! Nu skall de förbannade extrakilona bort innan jag återvänder till Sverige i sommar. Önska mig lycka till och heja gärna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback