Cape town

Vad skall man säga? Kapstaden var helt underbart, blev så kär i allt (allt det bra då, väldigt mycket fattigdom där också). Shoppade massa massa också, väldigt bra shopping där plus god mat och gott vin. Här kommer lite bilder, fotade inte så jättemycket. Glömmer liksom av att fota när det finns så mycket fint att se på :) Saknar både Sydafrika och Rickard väldigt mycket, vill tillbaka! 
 
Första utflykten blev till Two Oceans Aquarium.
 
Som låg i mysiga Waterfront
 
En dag gick vi upp för Lion's Head som ligger bredvid Table Mountain. Varmt och svettigt!
 
Sen tog vi bilen till Signal Hill för att se solnedgången, bara att det blev dimmigt så vi såg den aldrig :P
Men det blev fint sen när det mörknade.
 
Självklart så åkte vi till Simonstown - Boulders Beach för att umgås med pingusar
 
Där mötte vi på dessa söta djur!
 
En annan dag åkte vi till vingård med Rickards australiensiska/sydafrikanska vän Alex.
❤ ❤ ❤ ❤ ❤

Kommentarer
Charlotte

Härliga bilder! Hade med systemkameran? :)

Svar: Det hade jag! :)
Mickan Karlsson


Blogg: http://charlottethoren.blogg.se/
Karolin

så fint. och pingusar!

Jag googlar bilder på koolas nu. Tänker tvångsgosas med dem när jag landat i Australien :)

Tycker förresten att du kan flytta till Sydafrika så att jag kan hälsa på! Se så, vad väntar du på?

Svar: Jag skall ju söka jobb där nu, har fått nys via en bekant om en skola som drivs av en svensk :)
Mickan Karlsson


Blogg: http://mariannekarolin.se
Ronny

verkligen vackert Mikka!


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback