Vindstilla

Idag och igår har det vart helt vindstilla här, vilket är väldigt ovanligt. Det blåser alltid grymt mycket här i Kapstaden, det sämsta med det här stället. Vart helt underbart om kvällarna, dagarna märker jag inte så mycket av eftersom jag jobbar 10-18 just nu och tränar efter jobbet. Men promenaderna till och från jobbet har vart väldigt härliga. 
 
Nu är min träningsperiod över, med träningsgruppen åtminstone. Kan säga att det är lite träning fast i mitt team då med de andra som är från Sverige. Känns som att det går bättre och bättre dag för dag, och tydligen var jag en av de bättre i träningsgruppen också, topp 3. Roligt! 
 
Annars går dagarna här, hinner inte göra så mycket roligt än så länge. Hade velat göra lite utflykter men våran bil har inte fungerat, många turer till och från verkstaden. Nu verkar den dock fungera helt, peppar peppar! Fast vi hann med shopping i Waterfront i lördags tillsammans med min italienska vän och Rickards sydafrikanska kompis. På kvällen såg vi Mandela - Long Walk to Freedom på bio, den var verkligen bra, se den! Baserad på Nelson Mandelas självbiografi. Väldigt gripande, svårt att hålla tillbaka tårarna för man blir så rörd och förbannad. I söndags tog vi det lugnt vid poolen och shoppade mat på Woolworths (bästa matbutiken här, och dyrast...). Fattar inte hur nyttig mat kan vara så dyr?! En burk med nötter kostar R100. GALET! Chips och allt annat kostar nästan inget. Inte undra på att en del är smällfeta här, nästan som i USA. 
 
Snart kommer Rickards mamma med kille hit på besök, i hela tre veckor så de kommer att stanna över jul. Skall bli riktigt mysigt och roligt. Då lär det bli lite utflykter. Längtar efter att besöka vingård igen. Det har inte blivit av än, å andra sidan så har vi ju inte bråttom, åker inte hem till Sverige än på länge.
 
Trött, tröttare, tröttast... får bli tidigt i säng ikväll. Förstår verkligen inte hur jag kan vara såhär trött? Trodde jag skulle vara piggare nu än när jag jobbade med barn. Datorer tröttar ut mig. PUH! 
 
Hoppas ni har det bra hemma i Sverige alla och njut av riktig jul, för här känns det inte som jul. Värme och juldekorationer går inte ihop. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback