En såndär ledig måndag

Vet ni vad det bästa med mitt jobb är, nu när jag börjat på skift? Att jag jobbar 5 dagar och är ledig 3! Sämst är väl att ledigheten inte alltid infaller på helgerna, suger eftersom Rickard bara är ledig lörd-sönd. Nåväl, det innebär att jag är ledig idag också, alltid skönt att slippa måndagen efter en helg. Har långfrukost nu, äntligen kan jag dricka kaffe hemma. I min lägenhet har jag ingen kaffekokare men min bättre hälft köpte en kaffepress igår. Mycket mycket bra! 
 
Helgen flög förbi, som vanligt. Vi hann sola, shoppa, kolla fotboll, säga hej då till en svensk tjej som flyttar hem till Sverige igen, dricka drinkar på sköna Pakalolo. Jag fixade även mina naglar och hann med en vaxning. Ni vet, allt som har med skönhet här är väldigt billigt. Vaxningen kostade R200 (ca 125 sek) och naglarna R390 (ca 250 sek), då tog jag ändå inte den billiga varianten. Jag köpte ny ögonbrynspenna också eftersom min älskade från Anatastasia är slut. Köpte en från NYX men färgen är HEEELT fel, kunde inte kolla hur den såg ut i verkligheten eftersom den var tejpad och färgen på locket stämmer inte med färgen på pennan. Skit! Tror inte jag orkar gå till Canal Walk idag igen. 
 
Har föresten hittat en urgullig affär som heter Typo. Dom har så jäkla mycket roliga grejer, allt från tavlor till ear phones. Köpte julkort där som skall skickas hem till Sverige, en väggalmanacka med My Little Pony-motiv (Rickard blev arg, hehe!) och en termosmugg med klassiskt Bambimotiv. Tror inte den butiken finns i Sverige, det är väldigt synd för hade velat köpa massor av saker där. Blir åtminstone X antal besök där. 
 
Nu skall jag göra det som är tråkigt med lediga dagar - städa och tvätta. Fast tror min städerska kommer idag.. hmmm.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback