Kaloridjungeln!

 
Just nu sitter jag och googlar kalorisnål mat, har nämligen börjat räkna kalorier för att inte få i mig för mycket, vill skynda på fettförbränningen nu. Dessutom är det väldigt intressant att se hur mycket kalorier mat innehåller. T.ex. 8 bitar sushi innehåller ca 300 kalorier medan en BigMac-meny ligger på ca 1000 kalorier, helt sjukt! Jag är glad att jag inte är en junkfood lover och glad att jag inte har något sötsug, underlättar jobbet väldigt mycket. Så nu är det bara att lägga ner jobb på att väga mat och räkna ut, tack och lov för appen ShapeUp. Det tar ändå tid tycker jag men i slutändan är det nog värt det. Så nu är det bara att köra på och göra av med mer än vad jag får i mig. Ni nära och kära som kanske är oroliga har absolut inget att oroa er för, jag har koll på läget. Nu hoppas jag på fina resultat! :) Det är minst sagt en djungel! 
 
Jag har glömt att berätta vad som hände när jag var och vaccinerade mig, på tal om "be nice to people". När jag skulle stoppa i mitt kort för att betala parkering så satt där ett VISA-kort, tittade mig omkring men såg ingen där. Tog ut kortet och tittade namnet och sökte upp det på hitta.se, som tur var hade VISA-kortets ägare ett ovanligt namn, fanns bara en i Göteborg som dessutom bodde på gatan bredvid parkeringshuset. Jag hann inte ringa innan jag skulle in och få sprutorna så jag ringde när jag kom ut - fick inget svar. Smsade istället och körde därifrån. När jag nästan kommit hem ringde personen upp och snäll som jag är åkte jag tillbaka och lämnade kortet till honom. Jag tror att han var väldigt tacksam och jag besparade honom en hel del jobb med att spärra kort och skaffa nytt. Är jag inte extremt snäll eller? Det är åtminstone så jag hade velat att någon agerat om jag glömt mitt VISA-kort någonstans. 
 
Man kan väl säga att mitt livsmotto faktiskt är work hard and be nice to people

Kommentarer
Lisa

Tack så mycket Mickan.
Det ska bli otroligt spännande att fullfölja denna resan! :)
KRAM.


Blogg: http://villaqvist.blogspot.com
Ronny

Ja dagens hjälte blir du alla gånger!!! Grattis!!

Svar: Ronny, kan du snälla sluta kommentera min blogg. Har försökt att bli av med dig i flera år. Jag vill inte att du varken kontaktar mig här på bloggen, på facebook eller på twitter. Förstår du inte genom x antal blockningar att jag inte vill ha kontakt?
Mickan Karlsson


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback