Med färg i håret.

...lurade! Det blev ljusare.

Igår hjälpte min vän Molly mig med att färga håret i en askblond ton och det blev kanonbra! Perfekt nu tills jag har tid att gå till frisören, får ändå gå i juni för att toppa det men nu ser det fräschare ut åtminstone. Jag gillar det jättemycket och förlåt mamma om du blev rädd och trodde att jag är på väg att bli brunett.

Ni som känner mig väl vet att jag aldrig skulle bli brunett även om jag var sugen ett par (eller typ tusen) gånger. Färgade håret brunt några gånger i tonåren och trivdes väl de första veckorna innan jag tröttnade och alla som har gått från brunt hår till blond vet vilken process det är. Tar tid och kostar massor om man skall gå till frisör för att göra det. Så, aldrig igen! Jag trivs bäst blond och jag tror nog de flesta har svårt att tänka mig som något annat än det.

Just nu är jag hund- och kattvakt (och hamstervakt) i Haga i Göteborg då min allra käraste vän Jessica är i Kolmården tillsammans med sin familj. De har den mest fantastiska lägenhet med bästa läget i Göteborg så jag tackar sällan nej till att bo här en helg lite då och nu. På tal om lägenhet så verkar bytet gå igenom, det är godkänt från min hyresvärd och den andra hyresvärden håller just nu på med kreditupplysning. Perfekt! Jag hoppas att flytten blir av i sommar, då får jag också ett fint läge i Göteborg med nära till det mesta men ändå massor av grönområden vilket har varit ett krav med tanke på hundarna. Håll tummarna!

Nu står det en korvformad hund här som ser lite kissnödig ut. Dags att gå ut och promenera bland kullerstenarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback