be a champion!

 Låt mig klargöra en del saker angående min träning. Jag vet att många tycker att jag tränar för mycket, att jag har blivit ganska manisk kring det och ja, det är kanske så att jag har blivit ett litet freak. Men vad gör det? När jag tränade och tävlade i konståkning som tonåring så var det minsann ingen som klagade men nu helt plötsligt bara för att jag knappt tränat innan sen jag la skridskorna på hyllan så börjas det. Det är så jag fungerar, om jag skall klara detta så MÅSTE jag gå in för det helhjärtat och kämpa. Det är bara mitt eget fel att jag gått upp i vikt och levt ganska ohälsosamt. Alkohol och onyttig mat är farligt för kroppen oavsett om man blir fet av det eller inte. Jag har dessutom ett fysiskt och tungt arbete som jag skall orka med i många år framöver, jag vill inte behöva sjukskriva mig pga ryggvärk eller liknande och jag hade ont i ryggen innan semestern. Nu har jag aldrig ont i ryggen, förutom när jag har träningsvärk då och mina knän värker inte.
 
För mig handlar det inte bara om att bli fit, det är mer som en bonus, men att leva ett hälsosamt och förhoppningsvis långt liv är väl ändå det finaste man kan göra för sig själv? Sen att man blir snygg är ju bara roligt, för vem vill inte se bra ut? Jag vet att jag vill se bra ut åtminstone. Dessutom så tycker jag att hela jag har fått ett helt annat glow än innan, hyn har blivit bättre, påsarna under ögonen mindre, håret friskare och naglarna starkare och det beror troligen på kosten jag äter. För er som undrar så unnar jag mig visst något gott, ibland då och då. När jag började träna så bestämde jag en dag i veckan då jag fick äta och unna mig extra. Det slutade jag med ganska snabbt eftersom det kändes sjukt onödigt, jag håller mig nu till att unna mig när det händer något speciellt, t.ex. kalas. Alkohol avstår jag nästan helt och hållet ifrån. 
 
Förra vintern köpte jag en jeansskjorta från Desigual trots att jag vid det tillfället bara kunde knäppa knappen unden bröstet, den var ju på rea liksom. Nu kan jag knäppa alla knappar och den sitter faktiskt lite slappt. Finns det någon bättre känsla eller belöning? Jag kämpar nu för att min underkropp skall svara bättre på träningen, kör lågintensiv träning som ingår i det nya träningsschemat som baby hjälpt mig att sätta ihop. Väldigt bra för fettförbränningen! 
 
Jag förstår därför inte hur man kan klaga på någon som kämpar för hälsan och ett långt friskt liv. Ge mig high five och en klapp på axeln istället som inte ger upp.
 

Kommentarer
Charlotte

High five!


Blogg: http://charlottethoren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback