För att hitta lugnet...

Jag är en sådan person som stressar upp mig lite lätt i vissa situationer, medan jag i andra situationer är lugn och tar allt med en klackspark. Men ofta blir jag stressad inombords, får magkatarr och blir irriterad, det är mest i situationer som rör skolan, vid tentatider t.ex. Jag har under detta året försökt hantera stressen och försöka hitta sådant som gör mig lugn. Det kan vara:

1) Träna, är lugn efteråt
2) Skriva av mig i t.ex. bloggen
3) Power nap, blir som en nystart på dagen
4) Ändra tänket

Med att ändra tänket, så menar jag att om något känns jobbigt så tänker jag om. Istället för "jag måste göra detta..." så tänker jag istället "jag vill göra detta därför att...". Förstår ni hur jag menar? Man kan styra så mycket och lura sig själv genom att tänka såhär. Försök! Det är ett hett tips! Mindpower!

Hur gör ni vid stressade situationer? Tar gärna emot tips! Kan behövas inför mitt sista år på universitetet, C-uppsats och annat som väntas.

Kommentarer
sally

Riktigt fin bild! Är du fotograf?


Blogg: http://bblondi.blogg.se/
Sonya

jag är också lugn efter att jag har tränat, men ändå är det svårt att hitta motivationen, haha.

Avgudar verkligen din blogg, hur fin som helst! Grattis till veckans blogg förresten :)


Blogg: http://sonyaf.blogg.se/
Payan

Hej!

Jag blir lite nyfiken på vilken inriktning du har/hade på lärarprogrammet?


Blogg: http://pquach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback