Hej LCHF!

Ja, då har jag börjat med LCHF. Skall bli skinny, tjohej! LCHF innebär i sin korthet att man tar bort kolhydrater och äter fullfeta produkter, lightprodukter is a big no no! En viss mängd kolhydrater om dagen är okej, fick även rådet av en kompis att inte sluta helt och hållet med kolhydrater som hon har gjort. Så därför ansåg jag att det var okej med All Bran på yoghurten :P Det kommer att bli svårt att avvänja sig vid smörgås till frukosten, det är så lätt och gott. Kaffe och smörgås på morgonen ♥ Men jag skall klara det! För vet ni vad? Jag skall till Paris i juli och då skall jag vara i form!

Till lunch idag kommer jag att göra en sådan här äggröra, den är smarrig som tusan! Eventuellt steker jag bacon och stör över. Det är så himla lätt att slänga ihop, går på bara några minuter och jag tycker att man håller sig mätt. Man blir inte heller sådär dåsig efteråt som jag tycker man kan bli annars. Jag antar att det är kolhydraterna som gör att man känner den där matkoman.

& till middag kommer jag äta korvstroganoff som jag tillagade igår (har ingen bild), till det kokade jag grönsaker. Än så länge känns det relativt lätt, tänket är ju inte svårt: Bort med kolhydrater och kör på feta produkter. Frukt skall man inte äta i överflöd, kanske en om dagen, som efterrätt.

Jag kommer inte att väga mig, äger inte ens en våg. LCHF är ju en metod som gör att man, om man behöver, når sin idealvikt och om man redan har sin idealvikt kommer man att stanna på den. Så varför skall jag behöva väga mig? Kommer ändå märka på kläderna och hur jag mår hur resultatet blir. Många har blivit av med problem så som, magproblem, trötthet försvinner, hörde även av en vän att en bekant till hennes familj blev av med svår acne. Jag blir mer och mer övertygad om att detta är en bra metod!

Kommentarer
Anonym

Skoj :) Jag kanske lägger uppe lite recept idag då. Just nu är jag bara så jävla seg. Känns som jag skulle kunna sova i hundra år.


Blogg: http://charlottethoren.blogg.se/
Karolin

Får jag följa med till Paris?

Caroline

Du behöver inga tillsatta kolhydrater :} du får i dig tillräckligt genom grönsaker och mjölkprodukter - det lovar jag dig. Frukt & bär innehåller massvis om du känner att du behöver. Jag är också övertygad om att det är en superbra metod men herregud vad svårt det kan vara när man alltid ätit smörgåsar och sådant. Sockerberoende, det lider nog vi alla av! Lycka till!

Erik

Men herregud flicka är inga jävla aftonbladet dieter! Kolhydrater behövs!! visst att överskottsprotein oxiderar till kolhydrater då det inte används men det sliter på njurarna..



Mvh Erik


Blogg: http://perceive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback