Saker att störa sig på

Här är en liten lista på saker som jag stör mig på i bloggar:
  • Endast skriver med centrerad text (svinjobbigt att läsa!!)
  • Särskrivningar, felstavningar (inte för att jag alltid stavar rätt, men en del borde verkligen använda rättstavningsprogram), endast löpande text (inga stycken)
  • Bara text - inga bilder
  • Ingen bild på sig själv, alltid kul att få ansikte på den som skriver (de "personliga" bloggar utan bild på sig själv besöker jag aldrig igen)
  • Massa reklam (slöar ner sidan, ser stökigt ut, jobbigt att fokusera på text)
  • Skriver samma sak om och om igen
  • Säger A men inte B (what's the point, få mer kommentarer från nyfikna läsare?!)
  • Publicerar endast bilder som inte är ens egna (från t.ex. we♥it, flickr, red.anm.)
  • Fjäsk, oändligt med fjäsk (finns det något värre än fjäsk?)
Min lista kan bli längre, men eftersom jag skrev i den inledande texten ...en liten lista så får jag väl sluta nu.

Kommentarer
Steph

Håller med dig! Vet inte varför men brukar inte heller besöka bloggar fler gånger som inte har bilder på sig själva, man får ju inget grepp om vem det är som skriver bloggen alls. Sen beror det väl förstås på vad bloggen handlar om också, men generellt! Det är jobbigt om folk skriver med enbart fet text också, haha.


Blogg: http://cidien.blogspot.com
Karolin

Gah, endast text!



Ja, textinlägg kan vara tråkiga, jag brukar dick undvika bilder om jag vill säga något av vikt. När texten liksom är det centrala. Du förstår nog.


Blogg: http://cutethoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback