morgonprat


God morgon, god morgon gôtt fôlk!
Idag skall jag ta mig till skolan, är trött som zlatan och hade gärna suttit kvar i soffan och smuttat på mitt kaffe ända till lunch. Varför uppskattar man sånt lite extra när man inte kan eller får? I vanliga fall blir jag för rastlös. Kan inte påstå att skoltarmen suger, tvärtom, är inte motiverad alls eftersom det regnar ute. Vart tog solen vägen?! Grått, regnigt och blåsigt ute, men jag antar att allt är i sin vanliga ordning då eftersom det är Göteborg jag pratar om.

Btw, jag behöver verkligen gå till frisören nu, insåg det när jag hittade denna bilden här ovan, då var håret nyfixat och gött. Ingen hemsk utväxt, finns det något fulare på extremt ljust hår?! Jag får panik av millimetersutväxt, får panik av att se andra blondblekta ha utväxt också. Utväxtfobi? Hehe!

Idag skall jag skriva en to do-list, har en del skolgrejer som måste fixas innan det blir sommarlov. ORKA! Är riktigt less på skiten och det är två jääävla år kvar, hur skall man stå ut?! Någon som har bra knep? Jag försöker tänka på vad jag får ut av utbildningen, alltså en stadig grund och garanti för jobb, men nu funkar inte ens det. Vissa dagar undrar jag varför jag gör detta, men jag vet ju varför och jag vet att om två år så kommer det kännas att det var värt mödan. Men inte nu... idag vill jag hellre pyssla med foto och design, men jag är nog alldeles för dålig för att kunna livnära mig på det. Höga krav på mig själv? JA!

Nu ska jag klä på mig och gå ut med djur. Idag börjar pulverdieten igen btw, -10kg vore inte fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback