uppskattning & tacksamhet

Tack!

För några dagar sen så uttryckte Alisa sin tacksamhet till vänner, bekanta, familj osv. då slog det mig hur otacksam man kan vara. Jag försöker visa uppskattning och tacksamhet till mina vänner och min familj men kommer det fram till de berörda? Är det bara jag som tror att jag visar det, eller vet de om det? Kan ju vara en svår balans, kan jag tänka mig.

Att visa uppskattning och tacksamhet behöver inte innebära att man köper blommor eller presenter till den andre. En kram, ett tack eller bara att finnas där för någon räcker oftast mycket längre än ting. Personligen så tycker jag det är jättemysigt att få en liten blomma eller present, bara för att, inte för att det är någon speciell dag. Men det kan bli lätt att man förväntar sig att få sådant hela tiden och man glömmer de små sakerna som just en kram kan betyda.

Så gott folk, är ni inte bra på det så tycker jag att ni skall bli det. Och kom ihåg att ett "tack för hjälpen", "tack för att du lyssnade" eller bara ett tack eller en kram räcker långt för att folk skall känna värme.

Kommentarer
Linn

SV; Ah nu blev det bättre ;}

Ah jag vet, jag har för mycket länkar heltenkelt! ;'D


Blogg: http://linnlowes.com
Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - Rösta på din favorit Inspirations Blogg!

Åh så vackert skrivet!:)Tack för den du är!:)


Blogg: http://alisagonzalez.se
Indra

Så sant! Och så fint skrivet vännen.

Ha nu en fin Alla hjärtans dag i morgon.

Kramar om//Indra


Blogg: http://cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback