Kardemummalover!

Nu skall jag berätta ett lite tips för er bantande bullälskare där ute!

Jag som fullkomligt älskar bullar (speciellt med kardemumma i) tycker det är sjukt jobbigt att stå emot suget om vardagarna när jag inte får äta sådant, det liksom kliar i fingrarna på mig, jobbigt! Men, jag har kommit på att om man gör klassikern och häller i lite kardemumma i kaffet så stillar det faktiskt bullbehovet (sa jag att jag älskar kardemumma?!). Det fungerar verkligen, behovet att behöva tugga på något får man meditera bort. Det har jag inte kommit på någon bra "kur" för, just nu är det naglarna som får agera tuggoffer, inte att rekommendera!

Även om ni tillhör den lyckliga gruppen som faktiskt kan/får äta bullar om vardagarna så tycker jag att ni, om ni inte redan har, skall testa kardemumma i kaffet. Lite festligare än vanligt kaffe. Man kan hälla i kardemumman när kaffet är klart men jag föredrar att lägga det i pulvret innan jag börjar koka kaffet.

Hett mystips!

Kommentarer
Emma

Ja men visst är han.



Förresten, hur är ditt hår nu? Har det vuxit ut mycket? Jag ska försöka att sätta om mitt i mellandagarna.


Blogg: http://emmawelin.blogg.se/
Carin

Åh det låter väldigt mumsigt ska jag verkligen se till att testa framöver ; ).



Men sen får ju jag äta bullar - bebisen behöver det, har den sagt till mig = P.

Sorry att jag inte tagit emot awardet och tusen tack vilket fint award! Jag haft fullt upp med att göra julklappar till släkten = S. Ska ta tag i det till kvällen eller i helgen ; D.


Blogg: http://carinscreares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback