Vinter... not so much?

Ja, vinter alltså... lagom tills ni i Sverige har sommar. Det känns så sjukt på något vis, fast snart kommer jag hem och då har jag bokat fint och varmt väder. Inte för att vintern här är som hemma, men det är kallt. Aldrig upplevt sånhär kyla innan, det kan vara 15 grader men kännas som nollgradigt. Senaste dagarna har dock vart varmare. MEN! Något de inte kan i det här landet så är det att bygga hus. Ingen isolering, inga element. Husen är enbart anpassade för sommar (om ens det?), så det är just nu varmare ute än inne. Det är tur att jag har en sängkamrat att snika värme ifrån för annars hade jag nog frusit ihjäl. Jag röstar för att vi inför sådan här vinter i Sverige (med isolerade bostäder och element så funkar det)! För seriöst, hade vädret vart likadant i Sverige som det är här så hade Sverige vart världens bästa land. 
 
Vinter?
 
När jag kommer hem till Sverige vill jag sitta på en uteservering, beställa in massa smårätter och dricka gott vin. Vem följer med mig? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback