The soft love

Idag var jag med om något roligt, eller... roligt och roligt? Det var nyttigt, så kanske man kan beskriva det. Jag fick massage hos en snubbe som huserar på jobbet. Russel the love muscle, så kallas han. Innan han började massera min röv (ja, min röv!) så sa han "I'm gonna kill you, gently"... ehh... tack? Och helvete vilken rumpmassage jag fick idag. Har a l d r i g varit med om något liknande. Han frågade mig vad jag tränade och jag svarade kondition - springa, cykla, power walks. Han förstod ganska snabbt att jag har ont i mina knän, så han sa åt mig att sluta springa på löpbandet. Till slut så förbjöd han mig att springa, helt och hållet. Förbannade knän.
 
Jag trodde att massagen skulle fokusera på mina onda axlar och min onda nacke eftersom jag ofta har spänningar som leder till massiv huvudvärk. Där hade jag fel, väldigt fel. Mesta av tiden gick ut på att massera (förutom röven) mina ben och fötter. Så jag antar att det är där problemet sitter? Jag hoppas att jag får ordning på knäna för jag vill så hemskt gärna springa, mitt mål är att någon gång ta mig igenom ett lopp. För jag tror inte att Lilla Göteborgsvarvet räknas längre? 
 
Om han "killed me gently"? Not really. Jag är tuffare än så, vilket Russel the love muscle säkert märkte eftersom han efter ett tag började ge mig äktenskapsrådgivning och husmorstips istället för att hota mig till livet. 
 
När massagesessionen var slut så gav han mig även lite träningstips, då han förbjudit mig att springa. Så hädanefter blir det hoppa hopprep, power walks, cykla och ro. Absolut inte squats eller lunges eftersom det bara kommer förstärka det jag vill förminska - dvs lår och rumpa. Han frågade direkt om jag åkt mycket skridskor och skidor. Och ja, jag är gammal konståkerska som åker skidor... det förklarar alltså mina fula lår och breda rumpa (eller "soft love", som Russel the love muscle kallar det). Men efter lite hopprep och rodd så skall väl även dessa lår kunna svarvas?! Jag har hopp!
 
När jag skulle gå så tog han mig i handen, såg mig allvarligt i ögonen och sa "And remember, your are NOT fat. Look at your ankles and wrists. You are NOT fat, you are not even close.". Nja, jag är väl inte det, jag har ju ändå gått ner cirkus 18 kg. Men fasen vad jag stör mig på "the soft love", som verkar ta en evighet att träna bort. 
 
Inte mina lår - men snart? 

Kommentarer
freja

Snygga jeans :)


Blogg: http://frejamarley.blogg.se
Ida

Men knäppo:) det är ju stor rumpa dom gäller! En stor vältränad häck är det finaste på våra kroppar! Squat squat squat!
Tack för mig! Gillar din blogg:)

Svar: Ja, alltså.. på andra. Men jag gillar det inte direkt. Vältränad, visst men jag vill att min skall vara lite mer formad och mindre bred :) Tack så mycket!
Mickan Karlsson

Charlotte

Heja dig!


Blogg: http://charlottethoren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback