Saltvattenslockar

Så är man ledig igen, i nästan fyra dagar (förutom att det är möte vid 16 idag på jobbet...). Dagarna går så fort, speciellt när man jobbar dag. Kvällsskiften är däremot inte min favorit, får inte ordning på sömnen så det är svårt att fokusera. Därför tänker jag njuta så mycket det bara går nu fram tills det är dags för kvällsskift igen. Igår var jag, Patrick och Ton (kollegor) på stranden nästan hela dagen, så jädra varmt just nu här i Kapstaden. I helgen var vi nästan uppe i +40, aldrig vart med om sådan värme! 
 
I torsdags fick jag för mig att donera blod för första gången, kändes som en fin grej att göra när man är här. Fast det var helt enkelt inte min grej. Jag blir svimfärdig av att se blod i sådana mängder, speciellt andras blod och nålen som killen mitt emot mig hade i sin arm gick sönder eller nåt och började läcka. BLODBAD! Höll på att spy. Samma kväll blev jag fruktansvärt illamående och kunde knappt sova. Dagen efter mådde jag lika dåligt. Kunde knappt dricka vatten och det enda jag fick i mig var lite bröd. På söndag kväll mådde jag bra igen och igår kunde jag börja äta normalt igen. Aldrig mått så dåligt. Så, jag tänker nog aldrig donera blod igen, är jag rädd för. 
 
Måste berätta... På fredagen stannade jag hemma eftersom jag var så dålig. Rickard kom hem vid 12 eftersom han vart dålig i några dagar också (går magsjuka på jobbet). Jag sov 12 h sammanlagt så vaknade när han kom hem. Han la sig också och vi somnade båda två, vi vaknade vid 13-14 ish av rutor som krossades. När vi kollade ut så brinner det i komplexet mitt emot oss, massa rök välde ut genom rutorna och efter en stund kom det tre brandbilar och polisbilar. Brandbilarna var kvar till sen kväll så det kan inte ha vart lätt att släcka elden. Vi gick ut en stund för att kolla lite och det brann rätt rejält i en lägenhet. Hemskt! 
 
Annars då, hur har ni det hemma i Sverige? Jag måste erkänna att jag längtar till min lägenhet. Vill inreda, köpa tulpaner, gosa ner mig i soffan... ååh! Lägenheten vi har nu är knappt ett hem, bara ett ställe vi sover i, ungefär. Är ingen idé att investera inredning eftersom vi ändå kommer åka hem snart. 
 
Vad säger ni, en kaffe på det? 
 
Solhatt, saltvatten i håret och sand mellan tårna. 
Love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback