Ni är många som undrar...

...hur det blir med pälsbollen när jag flyttar till Sydafrika, vilket jag förstår, men jag är lite trött på att svara på samma fråga femtioelva gånger. Linus kommer att bo hos mina föräldrar när jag flyttar, dom har redan x antal chihuahuas och han trivs mycket bra där. Annars hade jag tänkt över mitt beslut mer än 100 gånger, har inte hjärta att göra mig av med honom. Jag tror inte att jag kan ta med honom till Sydafrika, krångligt med vaccinationer och en alldeles för lång flygresa. Däremot tror jag att han hade älskat att bo där i värmen, få springa på sandstränder osv, men tja, han får stanna hemma. Tror det är så att han måste sitta i karantän i 6 månader när vi åker hem isåfall, vilket jag anser vara ovärt. Och vad gör jag om han måste besöka veterinären? Vet inte alls hur det är där nere med sådant, vet inte ens hur sjukvården för människor funkar.
 
När vi ändå är på ämnet så är det flera som säkert undrat över min andra chihuahua, Elmer, även han bor hos mina föräldrar (men han är fortfarande min). Han blev kvar där när jag flyttade in till stan, han trivs i stor flock och ogillar storstan, till skillnad från Linus som älskar storstadslivet. 
 
Med andra ord, båda hundarna bor hos mina föräldrar och trivs VÄLDIGT bra. 
 
Min lille Elmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback