Ditten och datten

Ja jösses, dagarna springer iväg och snart är det självaste julafton, jag som inte ens har julkänslor. Hade tänkt att baka lussekatter idag men på något vänster har jag gått och blivit fattig, haha! Tur att lönen kommer på torsdag, så jag får väl vänta tills dess. Hade vart skönt att ha bakat idag när jag ändå är ledig. Det är väldigt tråkigt att mina lediga dagar inte bara infaller på helgen, aldrig ledig tillsammans med Rickard typ, och ingen av mina vänner från jobbet är ledig samtidigt som jag. Då är det tufft att vara ny i en stad (och i ett nytt land). Önskar jag kunde skeppa hit hela min släkt, samt vänner. 
 
Gårdagen var mysig, vi var på Groot Constantia och provade vin och choklad, efter det åkte vi till Kirstenbosch och gick i den botaniska trädgården (since 1913). Så jäkla stort, en av världens största botaniska trädgårdar. Såg faktiskt en svensk kille där, han gick runt med en sån blå IKEA-kasse, haha! Där inne hade vi picknick och gick en sväng, egentligen skulle vi kollat på en utomhuskonsert men den började så sent. Rickard och hans föräldrar gick nämligen upp tidigt inatt för att ta flyget till Johannesburg, för att sedan köra vidare till Kruger Park. En annan får stanna hemma och jobba, det är så himla surt. Inte kan jag shoppa heller för att pigga upp mig. Frågan är om jag skall nalla lite på mina pengar på svenska banken? Så jag åtminstone kan baka lussekatter och snickerskaka. Behöver köpa julklappar till Rickard och hans päron, ni där hemma får klara er utan. Kanske att det kommer med något när Jenny & co vart här och hälsat på. Snart kommer dom, äntligen! 
 
Vingård / Shopping / Promenad hem från jobb
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback