Klätterväxten


Tyckte att murgrönan som jag fick i julas började bli aningens förvildad i den fina vasen, sprang därför förbi grannhuset där det ligger en blomsterbutik och köpte en stålställning. Om ni inte ser det så skall det föreställa ett hjärta på efter-bilden. Hoppas den växer ännu mer nu och blir ett förvildat hjärta, sånt gillar jag förstår ni. Lite för tamt och lamt just nu men med tanke på hur mycket den växt det senaste så är det väldigt lovande.

Ser ni föresten hur min orkidé växer? Ser inte klok ut, haha! För att inte tala om den lilla gröna växten brevid som jag också fick i julas, här går det vilt till bland växterna! Fick dessutom köpt mig lite blommor häromdagen som jag planterade i min cult design-krukor, eller ja, mamma köpte och planterade åt mig.

Nepp, nu blir det en liten shake till lunch och sen skall jag ta tag i städningen, lever i en ständig krigszoon känns det som. Har kommit in i en liten städdipp, förbannat trist, för att inte tala om disken och de rentvättade kläderna som bara ligger. Fan vad kass jag hade varit som klassisk husfru, kanske hade passat bättre som rik husfru (ni vet en sådan som shoppar och har tonvis med hårextensions). Fast när jag tänker efter så hade jag inte velat vara rik husfru heller, eller fattig husfru. Eller husfru överhuvudtaget. Fast rik däremot, det hade jag gärna varit. Nåväl, nu svävar jag bort i mina tankar. Ha de gött!

Kommentarer
Karolin

En av alla fiffiga saker som växter gör är att växa mot ljuset, jag har för mig att det kallas phototropism och att hormonet auxin reglerar detta.



En sak som jag lärt mig i de grönbiologiska kurserna. Jag förvånar ibland mig själv med hur jag bara kan spotta ur mig saker så här.


Blogg: http://cutethoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback