Dagens frulle

(fat: sagaform & mugg ikea)

Idag pallade jag inte keso till frukost, eller te, därför blev det äggsmörgås och kaffe. Är helt skakig nu :P Vissa dagar blir det för mycket med koffein, trots det så måste jag alltid ha minst en kopp (läs balja) kaffe varje dag.

Tänkte skriva vad som hände när jag drack kamomillte också. Jag är allergisk mot pollen och det kan ibland hända att jag får korsallergier, plötsligt började det klias något fruktansvärt i ansiktet, på öronen och i nacken på mig. Fick små små blåsor och nässelutslag på övre delen av kroppen men mest på de ställen som det kliades. Redigt läskigt faktiskt. Jag fattade inte vad det berodde på och försökte tänka mig fram lite olika orsaker, allt från kloret i jacuzzin till nickelallergi. Men sen så när jag skrev i bloggen om hur gott det var med kamomillte och citronhonung ihop så googlade jag på kamomill, då kom det upp en del om hur man kan reagera på det om man har vissa allergier. Där ibland de listade allergierna fanns Gråbo, vilket jag är allergisk mot. Jaha, där fick jag den förklaringen. Tack tack. Bara att låta bli kamomillte fram tills vintern nu då, suck!

Nu skall jag städa klart här hemma, sen duscha, handla mat, handla garn osv för tantkväll hemma hos mig. Jag och två tjejkompisar skall sticka och virka :)

Kommentarer
Karolin

Tantkväll låter bra. Korsreaktioner låter mindra bra.


Blogg: http://cutethoughts.blogg.se/
Ronny

Kamollte som sägs vara bra mot förkylning



men som tur finns det andra tesorter

keso är gott man kan nog ha det till massor av rätter


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.com/
Daniela

Åh nu började magen kurra en massa när jag såg denna bilden! Kaffet har jag redan här jämte, men nu blev jag vrålhungrig också. Får bli lite kardemumma skorpor och stark ost.



Nää, fy vad tråkigt med denna korsallergi. :(

Tantkväll lät riktigt mysigt dock :)


Blogg: http://neliz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback