up date - lördag

Baka bröd?


Sitter och lyssnar på Disneymusik, finns inget bättre! Just nu är det Phil Collins låtar från Tarzan (kass film, bra musik), sen blir det nog lite Skönheten & Odjuret, nästbästa Disneyfilmen. Bästa är Lilla Sjöjungfrun ♥


Ja just det, har faktiskt pluggat lite på hemtentan som vi har över jul. Skall tydligen har skrivit lite nu innan seminariet på tisdag, rätt skönt att ha börjat iaf. Skall hämta ut mina kursböcker sen, fattar inte varför det tar en sån jäkla tid att skicka böcker?! Har beställt från tre olika ställen till de olika kurserna och det tar alltid sjukt lång tid. Why?! Det är ju ändå lite krisigt med böckerna tycker jag.


Jag funderar f.ö på att baka bröd, men inte idag för snart skall vi till mina föräldrar på middag. Men imorgon, vi fick ju fyra påsar dinkelmjöl, fullkorn och brödkryddmix. Bara att köpa lite jäst imorgon så är det bak som gäller. Mysigt. Nästa helg skall jag göra lite adventsbak tror jag, himla mysigt med julen som tågar in nu.


Vad gör alla goingar idag då?


Kommentarer
Charlotte

Mysigt med bak :) Jag julpyntar redan idag :) Haha! Köpt massa grejer på IKEA idag! KRAM

Alisa ♥ Amor Vincit Omnia

Vad duktig du e!:) Dinkel fullkorn och siktat mjöl finns alltid hemma hos oss:) Idag bakade vi lussebullar, GI lussebullar:)


Blogg: http://alisagonzalez.se
Alisa ♥ Amor Vincit Omnia

hehe neh men allvarligt, det är inte bara att de hörmqr i mörkt, samma upplägg, samma färger, jisses...


Blogg: http://alisagonzalez.se
Carin

Är så stolt över dig och att du pluggar på och står i med skolan, Heja heja heja!



Jag gjorde deg i fredagskväll men det var inte till något bröd man gör mackor av utan till pizza det blev gott. Det är lite läskigt att vi tycker så lika när det kommer till disneyfilmer-och musik Mulan finns nog däremot med på min topp tre eller fyra ; ).


Blogg: http://carinscreares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback