Mer julgodis

Igår gjorde jag brända mandlar, huuur lätt som helst var det! Stekte dem tillsammans med florsocker, tills mandlarna börja knäppa lite. Sen lät dem vila en stund och separerade med mer florsocker. Leila Lindholm hade gjort sånna tydligen men enligt hennes recept skulle man ha onödigt mycket florsocker tycker jag så jag hällde på efter egen smak. Blev sjuuukt gott! Lätt som en plätt, så gör det ni med!


Gjorde en kladdkaka igår med eftersom vi har sista basgruppsträffen för detta år. Gjorde inte efter mitt vanliga recept så vi får väl se hur det blev, ser inte så kladdig ut :( Hoppas den går att äta ändå.


Hur går det för er andra då, har ni fullt upp med julbak/julmat? Eller firar ni inte jul?


Kommentarer
Biz

Om nom nom! Vill ha _


Blogg: http://pinkbiz.blogg.se/
Charlotte

Tack för en mysig bg träff :) Synd bara att godiset var så gott ;P Haha! Tur att ja ska rida två gånger imorgon. Kram på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback