purppura

(usch, vilka feta armar jag har, ser ut som jag får börja gymma igen.)

Egentligen så skulle jag med det här inlägget berätta något helt meningslöst för er, dvs att jag skall måla mina naglar lila när jag kommer hem från jobbet. Men när jag satt och fixade ljuset med bilden så insåg jag vilket fint ord lila är och att det är fint på de flesta språken (på de språken jag vet vad lila heter). Så därför skriver jag om det istället. Jag har aldrig vart ett riktigt fan av lila, lila har känts som en dålig rip off på rosa (alla vet väl att jag älskar typ allt som är rosa?!) men nu börjar jag gilla det. Inreder trots allt med plommonlila och äpplegrönt som accentfärg i vardagsrumsdelen i lägenheten, så det är nog en färg som växer på mig. Nu verkar det som att jag t.o.m tycker om att ha lila på naglarna, kan däremot inte lokalisera några lila plagg i mina garderober och byråer, hur mycket jag än letar och funderar. Något borde jag ha.

Visste ni föresten att purppura är lila på finska? Typ det enda finska ordet som är fint (jag är faktiskt lite finne, typ en tredjedel... kanske därför jag alkohol och är så blek?), inte för att jag kan så många mer men. Ja, det är ett fint ord, det var väl ungefär det jag ville säga och att jag numera tycker om lila trots att det ändå är en rip off på rosa.

Nu blir det jobb, som resten av helgen. Så det ska jag ägna mig åt, jobba och sakna Simon (eller föredrar ni namnet Mr S?)

Kommentarer
Karolin

Ett annant fint finskt ord- Helmi :)


Blogg: http://cutethoughts.blogg.se/
Carin

Hihi ja lila är fint =D Jag vet ett lilaplagg du har den långa toppen som du köpte på JC ;)


Blogg: http://carinscreares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback