the past and the future

Jag har insett att jag många gånger är för snäll, för snäll för mitt eget bästa, jag har en förmåga att alltid sätta mig själv i andra hand. Det beror endast på att jag alltid bryr mig om hur andra mår och att andra skall ha det bra. Det är sådan jag är som vän, men när folk på något vis sviker mig, utnyttjar mig eller behandlar mig (eller andra i min närhet) illa så kapar jag oftast direkt. Jag har slutat att ge folk mer än en chans till mitt förtroende, antingen så vårdar man en vänskap eller inte och gör man inte det så mår man oftast väldigt dåligt själv, i grund och botten.

Det finns en del människor som mår så dåligt att de inför andra kan ljuga och spela en roll för att få med personer och trycka ner andra, de får oftast med personer som själva mår dåligt och/eller har dåligt självförtroende. Först försöker de få personers medlidande, finna ömma punkter, scanna läget för att hitta personer de kan ta över, sedan väljer de ut personer som de kan ta över och vilka han/hon kan putta bort från gruppen. Ett hemskt beteende och är man inte en människokännare eller har dåligt självförtroende så är det svårt att genomskåda dessa personer.

Jag vet inte vem jag skall tycka mest synd om, personen som manipulerar eller den som blir manipulerad? Jag vet bara att det är jobbigt att stå bredvid när människor, som är väldigt snälla och goa, blir manipulerade av sådana personer.

Det finns alltid en anledning till varför en del människor inte kommer finnas i min framtid.

Kommentarer
Linn

Sv: Precis så kände jag också. Färgade ju allt brunt först, och jag gillade det! då kände jag att jag kunde släppa de vita :D jag är ju fortfarande blond dock, passar bara som de :)


Blogg: http://linnlowes.com
Tess från StylishB.se

Kände verkligen igen mig i det du skrev.


Blogg: http://stylishb.se
lisa

UScha låter inte kul. Är väldigt glad över att fått ett bra gäng att hänga med från min gammla skola. Sen tror jag killar överlag är lite lättare att ha att göra med. lite mer raka


Blogg: http://pinkfriday.blogg.se/
Ronny

så blir det för mig också


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback