Vardagligt prat

Fy sjutton vad dagarna bara flyger iväg! Har jobbat tre dagar dagtid, ett nattskift och skall jobba ikväll igen. Min kropp säger neeeej. Redan igår kände jag att jag började bli snuvig och svag. Det är några på jobbet som är förkylda, åker säkert på samma skräp. Min vanliga otur. Å andra sidan skall jag väl inte klaga, när jag jobbade på förskolan var jag förkyld cirka tusen gånger på en termin. Jag tutar och kör tills det säger stopp, för det är sån jag är. På gott och ont. 
 
Otroligt skönt att jag är ledig fredag till söndag denna veckan, innebär att jag och Rickard är lediga ihop och som sagt, det är väldigt ovanligt. Åtminstone en hel helg, utan att jag tar ledigt som jag gjorde när vi åkte till Mossel Bay. En riktig helg, förstår ni hur skönt?
 
Lille hjulet i Waterfront, förra helgen. Nu börjar det bli mörkt, och kallt.
 
Igår fyllde min brorson fyra år. Hänger knappt med, FYRA ÅR?! Hur gick det till? Det känns faktiskt väldigt tungt att inte vara hemma då, han är ju trots allt min minstaste bästa kompis. Världens bästa unge. Missar så mycket när man inte bor i samma land och det är inte så lätt att bara åka hem när det är så långt avstånd. Tar runt ett dygn att ta sig från Kapstaden till Göteborg. Den resan är hemsk! Får fira extra mycket när jag är hemma i Sverige igen, mycket att ta igen. 
 
Massa massa grattiskramar till Wilmer från faster i Sydafrika. Saknar dig (och din lillasyster, såklart!). PUSS! 
 

Kommentarer
Emma

Har inte läst på några dagar så hade missat inlägget om Wilmers födelsedag. Vad fint skrivet! Håller med om att det är galet att han är 4 år! Knasigt... Vi hade kalas för honom igår och han verkade väldigt nöjd :) Synd att vi är borta när du kommer hem men vi får såklart ses när vi kommer hem från Idre :) Kram

Svar: Jag fick lite bilder från Jenny och mamma, han såg väldigt glad ut! Tycker vi får ha en grillkväll i juli och fira alla födelsedagar och högtider som jag missat, hihi! Vad tror du föresten om barnens storlekar på kläder? Här mäter dom bara efter ålder... Så svårt när man inte sett dom på riktigt på länge.
Mickan Karlsson

Emma

Absolut, grillkväll får vi ha! Jag fyller ju tom år själv i juli ;) Vi bestämmer nåt... 19 juli? Anders och jag har semester nästan hela juli men har för mig att er far har tidig semester i år? Vi får väl höra med folket när dom kan men 19 juli kändes som en bra dag :)

Wilmer har storlek 110 nu och Ella strl 92. Nu kom jag på att jag lovade för hundra år sen att mäta deras fötter... Men vanliga klädstorlekarna har jag koll på iaf :)

Svar: Det låter väldigt bra! Då är vi hemma! :)) mysigt! Fira din födelsedag och att afrikanen har kommit hem :D

Hur skulle du uppskatta dom i storlek om man ser till ålder? Typ har Ella kläder i storlek som en 2-åring?

Kram
Mickan Karlsson

Emma

Haha, det låter som ett bra koncept för en grillkväll :)

Aha, du menar så. Är lite trög :P Dom är lite större än "normalt" för åldern båda två. Men 110 motsvarar enligt Lindex tabell 4-5 år och 92 motsv 1½-2 år. Så typ 4-5 år till Wilmer och 2 år till Ella blir nog perfekt :) Kramis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback