Långsam frukost

Jag är förstörd. Min kropp skriker efter vila och ledighet. Som jag har berättat förut så fungerar jag inte när jag jobbar kvällsskiften, när jag känner mig färdig med detta jobbet så kommer jag aldrig igen utsätta mig för detta. Jag kämpar mig igenom de fem dagar som jag jobbar kväll. Så är det när man har prestationsångest och en väldig hög arbetsmoral. 
 
Men dessa dagar har varit extra jobbiga. Vi har just nu bara en bil så jag går upp med Rickard på morgonen och skjutsar honom till jobbet. Jag skall inte klaga för mycket, det är inte så mycket att göra åt och eftersom jag vill träna (och komma smidigt till jobbet) så får det bli så. Men att ha somnat runt 3-4 varje natt och gå upp vid 9 på morgonen är tufft för kroppen. Addera träning så kan ni nog tänka er hur fysiskt (och nu psykiskt) trött jag är. Idag blir det däremot vila från träning. Kör styrka imorgon bitti, och på fredag, när jag droppat av herrn i huset på jobbet. 
 
Fast. Idag är det fredag för mig. Tre dagars ledighet väntar. SKÖN ledighet. Imorgon skall jag förhoppningsvis till stranden med min svenska (norrländska) kollega Cicci. Det ser jag fram emot.
 
Det bästa med att jobba kväll är att jag får de där mysmorgnarna som jag älskar. Långsam frukost i sängen. Det gäller att se det positiva i det mindre positiva. 
 
Min favoritfrukost:
Mixa mosad banan med ett ägg, lite honung, ca 1 dl havre, lite kokosflingor & kanel. 
In i micron i två minuter. 
Toppa med russin, bär, frukt och servera med en klick kvarg/yoghurt
(jag har en skvätt mjölk på eftersom det inte finns kvarg här).
Klart! 

Kommentarer
Tim

Looks like a nice breakfast... Will have to try :)


Blogg: http://eat52.blogspot.se
Tim

Och vilken söt syskonbarn. Också saknar mina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback