Fairview wine and cheese tasting

När min släkt var här på besök så hade jag bokat in vinprovning på en vingård som jag har hört mycket gott om. Farview heter den och ligger i Paarl. Det jag fastnade mest för var att de har haft en svensk bagare, Johan Sörberg, där som lärt dem att baka bröd, svenskt bröd liksom... MUMS! Så jag bokade in den lite dyrare vinprovningen för oss, då provade man ost med vinerna samt olivolja och bröd. Himmelriket. Jag dör bara av tanken. För mig som älskar både ost och vin (och bröd, hehe) så var detta något av det bästa jag har gjort. Jag måste åka dit någon gång igen, men kanske för att äta lunch då de har en fin restaurang med som vi inte testade. Åh, vad jag önskar att jag hade mina vänner och familj här, då hade jag ordnat ost- och vinkväll som de sent hade fått glömma. Kanske borde importera deras viner och ostar till Sverige? 
 
Det är synd att jag inte tog några bilder på utsidan för det är fantastiskt vackert där. Men jag kommer definitivt åka dit igen och då skall jag vara mer på hugget. 
 
Vill ni läsa mer om Fairview så klicka här.
 
Se och häpna, jag har faktiskt importerat lite bilder till min dator! 
 
Det goda svenska brödet, mums!
Och ostarna... mmm! Godaste jag smakat i hela mitt liv.
Chauffören - gillar man inte vin så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback