Majorna ÄR hemma!

Hittade gamla bilder, från en mysfrukost hemma i min lägenhet i Majorna. Som jag älskar den lägenheten! Konstigt eftersom den inte var alls vad jag var ute efter när jag la ut min nybyggda öppna-planlösning-tvåa-med-enorm-balkong på lägenhetsbyte. Skulle inte ha en etta, ville absolut ha balkong och ett rymligt badrum. Men när paret som hade lägenheten i Majorna innan mig skickade förslag på byte så ville jag åtminstone se lägenheten. Jag behövde dessutom komma närmare jobbet. Föll pladask för lägenheten och några månader senare flyttade jag in. Trots att det är en etta, utan balkong och minimalt badrum (knappt ståplats). Men golvet lutar och knarrar och det är ett härligt ljus i lägenheten som gör att jag känner mig hemma. Köksfönstret vetter mot ett berg med liten skog, där springer det ofta rådjur, bara det liksom!
 
Det är nog så att jag saknar att ha ett riktigt hem. Där jag och Rickard bor nu känns inte som ett hem. Det är bara någonstans vi sover. Men det är billigt, väldigt billigt med tanke på läget och att alla lägenheter här är sjukt dyra, och vi har utsikt mot havet och stranden. Det är dessutom inte ett permanent boende. Så det får funka, även om jag saknar min lägenhet och så saknar jag Majorna väldigt mycket. 
 
Fram tills jag flyttar hem så tar min kusin hand om lägenheten. 
 
Mysfrukost ❥

Kommentarer
Charlotte

Riktigt härliga bilder! :)


Blogg: http://charlottethoren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback