Jag har träffat lejon!

Igår var jag med om något utav det häftigaste jag någonsin har gjort! Spenderade ca en timma med två afrikanska lejon, Walk with Lions heter det och det gör man i närheten av Mossel Bay. Lejon är ett av de finaste djuren jag vet, extra roligt då. I början kändes det mest overkligt och lite nervöst, får jag väl erkänna. Fast med oss hade vi en guide och tre skötare samt att lejonen var väldigt snälla. Är ni i Kapstaden så skall ni definitivt göra detta, ligger ca 40 mil bort men vägen dit är otroligt vacker så det är bara trevligt. Vi åkte i lördags och bodde i en lyxsvit över natten, trevligt och hemskt gott med hotellfrukost! Med andra ord så var det en bra helg!
Vi fick träffa två av farmens lejon, de har bara ett vitt lejon och just det var med på våran promenad. Hur glad tror ni inte att jag var över det?! Vita lejon är så vackra! Fast tyvärr väldigt hotade så i framtiden kommer dessa inte att finnas kvar. Lejonen som vi träffade var honor, 2-3 år och inte fullvuxna. Galet med tanke på hur stora de var!
 
Vill göra om det igen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback