Det här med att vara lärare och shopping.

Så fort jag shoppar något så får jag ångest. Denna månaden har det blivit för mycket och kontot ekar fattigt, eftersom min mobilräkning var äckligt hög (har ringt Rickard = svindyrt!). Men största boven är min bil. Det är sjukt att det kostar så mycket att ha bil, betalar säkert 3000:-/mån för att ha bilen, inkl allt då (leasar den). Frågan är om jag pallar med kollektivtrafik tidigt på morgonen och sent om vissa kvällar. Det är väldigt bökigt att ta sig till och från mitt jobb, är inte bara att hoppa på en spårvagn så är jag framme, massa byten. Nåja... får väl fundera lite, men är trött på att känna såhär varje gång jag köper en t-shirt eller något annat jag faktiskt behöver (speciellt nu med tanke på att det mesta i min garderob sitter illa pga träningen). Och, alla vet väl att man inte blir rik av att vara lärare? Lönen är som en käftsmäll med tanke på ALLT man faktiskt gör. Jag förstår att många tröttnar och byter jobb. När skall det bli bättre? Förstår de inte att det måste förbättras NU, innan alla bra lärare slutar. Jag menar; face it, pengar är (nästan) allt! Är lite arg och irriterad just nu ja...
 
Aja, här får ni bilder på lite nya grejer. 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback