Blir tokig!

Det är konstigt det där med träning. Idag kommer jag troligtvis inte träna eftersom jag har vaccinerat mig mot hepatit a+b, stelkramp, polio, kikhosta och något mer som jag inte minns, inför min resa till Sydafrika. Efter sprutorna har jag fått brutalt ont i min arm, kan knappt röra armen och det gör till och med ont nu när jag skriver på datorn. En träningsdag mindre denna veckan kan väl knappast vara avgörande för resultatet men ändå känner jag mig slapp och sladdrig i kroppen, som om två månaders träning skulle vara förstört. Jag har inte ens ätit "full pott" med kalorier idag. Är det någon mer som upplever det såhär? Det är tröttsamt och det klias i hela kroppen efter att få köra konditionspass men min arm har ju så ont.
 
Sen blir jag arg på mig själv för att jag kanske använder det undermedvetet som en ursäkt, att jag visst skulle kunna gå och träna. Jag håller nog på att bli knäpp. Fast jag vill verkligen vara i någorlunda form innan resan i januari. 
 
Träna eller inte träna? 

Kommentarer
Karolin

Inte träna. Genom vaccination så utsätts kroppen för en infektion, och har man en infektion ska man hålla sig borta från träning. Inga konstigheter. Se det som en extra vilodag och kör lite hårdare på nästa pass.

Jag vill verkligen komma igång med min träning nu. Har varit sjuk, rest bort, varit sjuk, rest bort, och nu sjuk på nytt. Gah vad jobbigt det känns!

Svar: Det är vad jag har hört också, men läkaren sa att det gick. Men tja... har ju erfarenhet av att läkare inte alltid själva vet vad som gäller :P
Hur mår du Karolin? Jag saknar dig!
Mickan Karlsson


Blogg: http://mariannekarolin.se
Anna

När jag vaccinerade mig inför min centralamerika-resa i somras (hepatit, tyfoid mm) så frågade jag vaccinationsläkaren om träning. Han sa att det var helt ok att träna samma dag. Det enda var att det kunde göra ont i armarna men att jag i så fall fick anpassa träningen därefter.

Svar: Ja, hon sa till mig också att det var okej men alla säger olika? När jag opererade bort en leverfläck vid bröstet så sa den läkaren att träna gick utmärkt medan en annan sa att jag absolut inte fick. Blir tokig på att inte få raka och riktiga svar!
Mickan Karlsson

Lisa

Härligt med en resa inbokad. Denna trist-väder vi har här tar ju nästan död på en. :)
Smart idé med ett vitt bakstycke inne i skåpet, det kanske kan vara värt att testa, eller om möjligt eventuellt sätta in en lattjo tapetbit som höjer upp det lite! :) Smart och tack för tipset!

Kram Lisa

Svar: Det skall bli otroligt skönt att komma iväg, det behövs efter 3,5 år som student och med nytt jobb. Längtar givetvis efter Rickard också :) Skall bli skoj att se om du fixar något med skåpet, du är ju så himla duktig!

Kram på dig
Mickan Karlsson


Blogg: http://villaqvist.blogspot.com
Anonym

Nej men vad kul skall ni träffas igen :)

Ronny

... fortsättning från föregående inlägg

Sydafrika är säkert toppen
kommer han hem till Sverige sedan?


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback