Flyttplanering

Mitt nya kök.
 
Nu har min lägenhet redo för ny hyresgäst och jag för nytt boende (nästan), igår var min ena hyresvärd här för att se så att allt var okej. Fick inga anmärkningar på besiktningen vilket jag inte hade trott heller, finns inte mycket att klaga på här. Eftersom det är ett lägenhetsbyte så skall jag prata/träffa paret med min blivande lägenhet för att planera flytten osv. Det blir lite knivigt eftersom vi båda flyttar samma dag, men jag skall försöka få undan så mycket som möjligt innan. Har hämtat hem lite flyttlådor så jag kan packa grejer jag inte får plats med, bor stort nu och skall flytta till mindre nämligen. 
 
Det känns aningens vemodigt att lämna min nuvarande lägenhet, älskar den men den är alldeles för dyr och det tar för lång tid till jobbet. Eftersom det är väldigt mycket köer så tar det ungefär en timma till jobbet och lika lång tid hem, det blir väldiga bensinkostnader dessutom. Från nya boendet kommer det inte ens att ta 15 min med bil och jag lär dessutom slippa vägtullarna, kanonbra! 
 
Men det nya boendet är litet, 40 kvm och ingen balkong. Badrummet är litet och mörkt. Å andra sidan så älskar jag området där den ligger, det är nära hem till mina vänner, det tar inte ens 3 minuter att komma till Slottskogen och det är vad jag har velat i många år. Samt att hyran kommer sänkas med tusenlappar. Jag ser mer fördelar med det hela även om det känns vemodigt just nu.
 
Detta kommer att bli mer bra! 
 
Älskar föresten nya blogg.se, speciellt att man kan svara på kommentarer direkt i bloggen. Många tummar upp!

Kommentarer
Ronny

Lycka till med den nya Lägenheten Mikka!


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.com/
anna

lycka till med lägenheten :) lät som fler fördelar, dock är det ju alltid tråkigt att lämna något där man trivs..


Blogg: http://aannnnaaaa.blogg.se
Jane

Hej hej. Hittade in på din blogg och ville bara säga att den är jättefin.

Efter lite tid så gillar jag oxå den nya blogg.se. Först upplevde jag det krånglig men man vänjer sig!

Jag ska också flytta och känner som du med att lämna nuvarande lägenhet, det känns vemodigt men man får tänka på vad som väntar :-) Lycka till med ditt nya FINA hem.

Svar: Tack så hemskt mycket, det värmer!
Lycka till själv med nya hemmet, det skall bli spännande! :)
Mickan Karlsson


Blogg: http://www.nycklarilivet.blogg.se
Alisa

Ah! Så nu blir flytten av! Minns att du pratat om det ett tag. Förstår verkligen att det är vemodigt, men du vinner så mycket på det :) Lycka till!

Svar: Jajjamen! Den 4/8 går flytten mot stan, helt underbart! :)
Mickan Karlsson


Blogg: http://alisagonzalez.se
Ulrika - Fotograf u.norman

Låter som ett positivt byte i alla fall :) Skönt med närmre till jobbet!


Blogg: http://unorman.wordpress.com
Emelie

Hallå :) Jag läser till grundskolelärare på pedagogen, roligt att titta in hos andra studenter. EMELIE www.socksandshirts.blogg.se

Svar: Va roligt! Jag är dock färdig nu med skolan och har börjat arbeta :)
Mickan Karlsson


Blogg: http://socksandshirts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback