Paris - Café suédois


En av dagarna så tog vi oss till det svenska institutet i Paris, där de har ett svenskt café. Maria ville visa oss institutet eftersom hon och hennes man, Mats, under en tid bodde där. Otrolig innegård där cafét låg men det fanns en ännu mer fantastisk innegård med massa grönt där serveringen borde ha legat istället. Cafét i sig var en besvikelse faktiskt, visserligen utlovar de "svensk fika", dvs. bryggkaffe, kanelbulle och sju sorters kakor. Men bryggkaffe?! Hallå... det har gått ur tiden för längesedan i Sverige, när jag är på café köper jag aldrig vanligt bryggkaffe och har nog aldrig gjort under min "fikatid" i livet.

Hursom så var det skönt att sitta ner på innergården, lugnt och solen värmde skönt. Så om ni har vägarna förbi där så kika in och om inte annat sponsra cafét med att köpa en kaffe och bulle.

Tror också att detta är de sista bilderna jag har att visa från Paris, sen är det bara bilder från hundutställningen men de tänker jag inte publicera här. Hoppas att ni har tyckt om att få ta del av min lilla tripp till Paris :)

Kommentarer
Anonym

åh så vackra bilder!


Blogg: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback