Inför kursstart och gamla minnen


Förra veckan så fick jag mina papper för kurserna som jag skall läsa i höst, fick lite ångest och ont i magen. Jag vill inte börja plugga igen, vill vara färdig och klar så jag kan börja jobba på riktigt. Timlön och vikariat på förskola känns inte bra i längden, jag vill ha en riktig inkomst och ett heltidsjobb. Skall läsa, vad jag tror kommer att bli, tunga kurser. Den ena heter Specialpedagogik i förskola, skola och samhälle den andra heter Hinder för lärande och pedagogiska konsekvenser. Hualigen! Men jag tror det passar mig, gillar att arbeta och få tänka till lite extra.

Historien bakom ugglan som är på bild här ovanför är faktiskt gullig, det är ett halsband som jag köpte på en marknad i Paris. Alva fick ett likadant av mig :) Men men, historien lyder som så att när jag gick på lågstadiet så var det på en mycket liten skola med bara tre klasser, en etta, en tvåa och en trea. En av fröknarna som jobbade där hade sin mamma i grannhuset så när min klass fröken, Gunilla, var sjuk så hoppade gamla tanten in. Hon berättade alltid om sina ugglor, hon samlade på ugglor i alla dess former, små stenfigurer osv. Vi kallade henne för Ugglefröken. Jag minns också att vi vid ett tillfälle fick komma hem till henne för att kolla på alla hennes ugglefigurer och hur fascinerade vi var. Hon hade även en tjock Golden Retriever som hette Kompis, en genomgo hund som hon promenerade med nästan hela dagarna. Då hade även jag en Golden Retriever, men en väldigt tanig sådan som hette Rocky. Saknad! ♥

Så när jag såg halsbandet på marknaden så kom jag att tänka på Ugglefröken. Var tvungen att köpa det och eftersom jag själv utbildar mig till "fröken" så känns det speciellt. Dessvärre är det nog ingen vidare kvalité på halsbandet så får vara rädd om det ;)

Lite kuriosa...

Kommentarer
Matilda

Fin blogg!


Blogg: http://matildas.blogg.se/
Lisa

så fint.


Blogg: http://popflickan.blogg.se/
Natalie.

Vad mysigt! Känns ju som man inte kan få för många av de underbara små varelserna! :)


Blogg: http://hakunamatata.blogg.se/
Guevacci - Blog of Awesomeness!

aha där ser man (: allt bra med dig annars?


Blogg: http://guevacci.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback