Dag två med vlcd-produkter


Som jag skrev igår så har jag börjat på en kur och nu är jag inne på dag 2. Det känns nästan lite för lätt? Nog för att kvällen igår var ett helvete när det knöt sig i magen av hunger, men det handlar om att ställa om i huvudet och ändra vanor. Det här skall jag klara av för det är mitt eget fel att jag är där jag är. Så nu är det dags för mig att göra mig själv en tjänst.

Pulvret som man löser upp i vatten (klassikern!) är förvånansvärt gott, har testat apelsin, vanilj, cappuccino, kyckling och grönsak. Alla smakar bra, vilket förvånar mig. Kyckling och grönsak körde jag varma och åt med sked, blev som soppa, så många plus för det.

Men enligt coachen så skall dag 3 vara värst så får se vad som väntar imorgon?! Känns lite pirrigt men ändå kul, ser fram emot varje dag och att förhoppningsvis det blir resultat av det hela. Kunde inte låta bli att väga mig imorse och det saknades 0,5 kg på vågen. Inte mycket men det är åt rätt håll och som det står i broschyren efter dag 1 - Framgång består av en serie dagliga små segrar! Erkänn tjusigt?!

Felet med mig är inte att jag äter för mycket och onyttigt utan att jag knappt äter alls så när jag väl äter så kalasar kroppen lite för mycket på det den får. För att inte tala om all alkohol som man hinkat i sig det senaste året, jag gillar ju festlivet och då blir det alltid en del, inte på en kväll men i det stora hela. Nu blir det inget på typ 3 veckor, sedan kan jag säkert unna mig ett glas rött i veckan när jag kör kombinerat. Jag får inte köra all in mer än 3-4 veckor, sen kombinerar jag med en vanlig måltid om dagen.

Något jag upplevde idag på jobbet är att jag har orkat och inte blir trött efter bara några timmar. Jag tror det beror på att jag verkligen får i mig all näring som jag behöver, vilket jag inte fick förut eftersom jag knappt åt något. Att ha energi och orka känns otroligt stort för mig för det har jag inte haft på väldigt länge, idag blev det dessutom nästan 2h övertid på jobbet och ändå inte trött! Vilken personlig vinst!
Nu vet ni vad jag pysslar med! ;)

Kommentarer
Natalie.

Visst är han! :) Åh, hur många chi har du? De är ju underbara!


Blogg: http://hakunamatata.blogg.se/
Guevacci - Blog of Awesomeness!

det är så gott med cookies ;D


Blogg: http://guevacci.se
Daniela * Neliz

Åh vad duktig du är! Måste ju vara jätteskönt att redan se en förändring på vågen efter så kort tid. You go girl!


Blogg: http://neliz.se
emma

Låter spännande! Vad är det för pulver du använder? Även jag vill dra ner på allt det goda och få en snyggare figur ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback