vem sa att studenter är fria?

Ronjaskogen i Sunne/Gårdsjö

Vet ni vad det värsta är med att vara student och leva som jag gör? Att man är så förbannat fattig! Men liksom, det var ju inte riktigt meningen att jag själv skulle sitta inne på en lägenhet som kostar närmar 6k i månaden på ett studielån på lite mer än 7k. Nu jobbar jag förvisso i mellan åt men det känns ju som att man är låst. Det är en jädra tur att jag stormtrivs i min underbara lägenhet, känns verkligen att jag är hemma, men det är aldrig kul när inbetalningen till hyran dimper ner i brevlådan.

Jag önskar att jag kunde göra lite mer saker än att bara betala hyra och räkningar, t.ex. ut och resa lite, min dröm är ju Paris och någonstans i Italien. Jag hade inte tackat nej till N.Y. Antar att det får vänta tills man är klar med skolan och har jobb, men då... ja då skall man ju jobba? Äh.. jag blir tokig på detta!

Kommentarer
Ronny

Vem drömmer inte om att åka på resor?

Finns det inte några smultronställen i Göteborg då Mikka?


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.com/
Karolin

Jag förstår att det känns jävligt. Men en tröst är att är det något man ska lägga pengar på så är det boendet. Och det är ju inte helt enklet att resa när man jobbar. Just nu är jag väldigt sugen på paris eller som du skrev Italien. Problemet är bara att hitta någon som både har tiden och pengarna, och att det sammanfaller när man själv har tid eller pengar. inte lätt alls.


Blogg: http://cutethoughts.blogg.se/
Ronny

För en del andra är det tvärtom

att de aldrig hinner ta ut någon semester

utan får ta semesterdagarna i pengar i stället


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback