ursäkta min frånvaro - summering av veckan

Färska blommor, ett måste! Samt lyktor Tack Lizette och Patrik för fina lyktan!

Jag ber om ursäkt att bloggen inte har uppdaterats på alldeles för länge. Jag blev magsjuk i Tisdags, eller det behöver nödvändigtvis inte vara magsjuka, jag tror det var något som jag ätit. Blev hur som väldigt dålig och fick inte i mig någon mat alls. Första LCHF-veckan gick med andra ord åt skogen, så jag får ta nya tag imorgon måndag. Jag skall klara det! Nu har dessutom bästa Lizette börjat med så vi får inspirera varandra att fortsätta.

På tisdagen så lämnade jag hundarna till mina föräldrar (som också blev sjuka), de har ju tomt där hundarna kan springa fritt. Jag orkade inte gå promenad med dem och jag var mest en tråkig matte, det kändes bäst så. Jag somnade första gången runt 17-tiden, vaknade runt 18 när pappa kom och hämtade hundarna. Somnade om sen och vaknade ett par ggr innan 21:00. Sen sov jag till 9:30 dagen efter.

Onsdagen, förmiddag, spenderades i soffan under en filt. Fick inte i mig något mer än en skål med yoghurt och varmt vatten med honung i. Helt orkeslös och trött, orkade knappt sitta och slösurfa på datorn. Jag tog efter lunch tag i mig själv, skuttade in i duschen, sminkade mig och vid 17-tiden var jag och fixade mina naglar. Kände mig pigg och kry, men hade fortfarande inte fått i mig någon mat.

Torsdag, pluggdag! Jag mådde bra, var och utförde lite intervjuer och sådant med mina kurskompisar på förskolan där jag jobbar och har min verksamhetsförlagda utbildning. Köpte tulpaner, färska blommor piggar alltid upp, både en trött person och ett trött hem. På kvällen åkte jag hem till världens bästa Carro, vi drog ut på stan, käkade på restaurang Ett som ligger här på avenyn. Drack ett glas vin som slog till ganska fort med tanke på hur lite mat jag fått i mig under veckan. Sen tog vi en liten danstur, som vanligt.

Fredag, vaknade upp i Carros datorrum. Gick upp och kröp ner i Carros soffa igen med täcke, fick en supersmarrig smoothie och gott knäckebröd. Vi kollade på Dumma Mig, en helt underbar film, rolig, söt och hysterisk. Den kan jag verkligen rekommendera till er som inte redan har sett den. Sen tog vi en tur ner på stan, hade långfika på SoHo. Allmän mysdag, mycket bra för själen! Tack igen Carro, du är bäst!

På fredagskvällen åkte jag hem till Carin och Johan. Fick god middag och vin. Sen kollade vi på film och tjötade bort X antal timmar, sen var det dags att sova. Carin bäddade i deras bäddsoffa, i deras nya hus, nya finfina hus! Dessutom så hade Johan bakat surdegsbröd innan så det luktade sådär varmt och hemtrevligt, sov som en prinsessa!

På lördagsmorgon vaknade jag av två solskensflickor som sa god morgon, dvs. Carin och hennes dotter Linnea som är 9 månader. Linnea och jag mös och busade lite i bäddsoffan medan Carin var ute med vovven Jack. Efter det åt vi en helt underbar frukost med surdegsbröd, kaffe, kokt ägg, grönsaker, bredvid oss sprakade det i den öppna spisen. Det är vad jag kallar livslyx på brutalt hög nivå! Strax efter lunch begav jag mig hem igen.

Väl hemma hoppade jag in i duschen, packade om min väska och åkte till Sofia och hennes kille Michael. Kom dit och fick middag, vin och lite fördrinkar. Det vankades 25-årsfest hos en vän till Michael. Kanske inte var den roligaste festen men jag hade väldigt kul med Sofia & Co. Tusen tack för att ni bjöd med mig! ♥ Sen bar det av hem till Sofia och Michael igen, sov som en prinsessa på soffan.

Söndag, vaknade väldigt utvilad måste jag säga. Till skillnad från resten... Hihi! Vi tog det extremt lugnt och sen köpte vi lite käk. Efter det åkte jag hem till mina föräldrar, fikade och kollade på Ikeas hemsida och i katalogen. Så imorgon bär det av till ikea.

Summa summarum, dålig start på veckan men grymt slut. Jag måste säga att jag är väldigt lycklig lottad som har så underbar familj och så underbara vänner. Faktiskt så är de allihopa bäst i världen, utan tvekan! Nu sitter jag hemma i min soffa med hundarna och visst känns det lite ensamt när man har spenderat de sista dagarna med massor av människor runt sig. Men det är skönt att kunna rå om sig själv lite ibland och ändå kunna säga att man har världens bästa familj och vänner.

Nu blir det promenad med hundarna innan det är dags att krypa ner i sängen.


Kommentarer
Anneli + vavvorna

Vilken tur att veckan till slut blev trevlig. Inget vidare att må dåligt.


Blogg: http://chitassar.blogg.se/
Ronny

vilken tur att det finns vänner som tar hand om oss

när vi behöver stöd


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.com/
Sara ~ Candis

SV. Yes det är förstahands :)) vi bor i andrahand nu och de är verkligen iiinte bra.

Trivs hon bra där?? :))


Blogg: http://candis.se
Carro

Men aaaw.. gumman då! Jag blir rackt rörd av det du skrivit! Puss på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback