Take a chill pill, lady!


När skall jag lära mig att stressa ner och inte oroa mig för saker som ännu inte har hänt? Det måste vara min sämsta ovana. Det är så sjukt onödigt att lägga energi på det och jag känner att det inte riktigt håller, blir irriterad och snäser ifrån. Så förlåt alla som fått stå ut med mig den senaste veckan! Igår skulle jag lämna in Elmer hos veterinären men ville att hon skulle ta en extra titt på hans knä och hon tyckte inte alls att det var nödvändigt med operation, inte just nu i alla fall. Till skillnad från veterinären förra veckan som absolut tyckte att operation var nödvändigt. Snacka om förvirrande! Är bara glad att veterinären igår avrådde istället för att försöka "sälja på" oss en operation som var onödig. Däremot rådde hon oss till att träna honom ännu mer och ett återbesök den 22 september, så nu skall bebisbaljan fram och flytvästen på för Elmer skall simträna, stackarn som hatar vatten!

Igår hade jag min sista schemalagda dag på jobbet, så får se när jag jobbar nästa gång. Tänkte försöka få tider på helger och sådant när skolan drar igång. Alltid skönt att få lite extra dollars på kontot och inte bara CSN. Dock så får jag träffa kollegorna på söndag igen då vi har personalfest, har hört vad vi skall göra och det lär bli awesome! Hoppas bara att vädret är bra då vi skall vara ute.

Imorgon skall jag föresten på hundutställning, första gången på evigheter. Kommer gå åt skogen, skall ställa ut Elmer och mammas tik Vilda. Elmer går det sällan bra för då han är så liten och tanig jämfört med andra i hans klass och Vilda har fällt all sin fina päls, haha! Får ta det som träning bara. Har knappt övat något med dom. Finner inget större intresse att ställa ut längre, folk tar det så förbannat seriöst och blir sura när det går dåligt. Take a chill pill peeps! ;)

Kommentarer
Ronny

Lycka till på hundutställningen


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback