Fick en fråga ang. min utbildning

Hej! :) jag har funderat att börja plugga igen nästa år så jag har ju ett tag kvar på mig att fundera ut vad det är jag vill men det står mellan Butikschefsutbildning med inriktning mot textil och mode eller bara vanliga utbildningen eller Förskollärare. Ville bara fråga dig vad du tycker om utbildning? För har förstått att du utbildar dig till lärare? Hur länge har du pluggat? Och hur ser du på framtiden?
Tacksam för svar! :) Tack för en bra blogg!

Kramar

Först och främst så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för att svaret har dröjt, bloggen överlag har legat lite i bakgrunden och gnagt. Jobbar och står i så när jag väl är ledig har det vart annat på schemat.

Jag tycker att utbildningen som jag går är matnyttig och intressant, det är en annan syn på förskolan nu än när jag själv var liten. Nu leker vi mer för att lära. Den utbildningen jag går är 3,5 år och jag är färdig i maj nästa år (iiih!). Bara för att jag utbildar mig till detta så är det kanske inte något som jag kommer att jobba med i all framtid, jag är väldigt intresserad av reklam osv. Men känner att en lärarutbildning är något väldigt bra att ha bakom sig, att falla tillbaka på om det inte blir som man vill. Jag har även funderingar på att vidareutbilda mig till specialpedagog när jag har jobbat ett tag och känt efter om det är något för mig.

Det beror ju på vad du vill med framtiden, de utbildningarna du räknar upp låter väldigt intressanta också. Men jag själv hade valt en trygg utbildning att vila på och sen utbilda mig till något av de andra alternativen. Om det nu ändå är förskollärare du vill vara :) Så ser jag på det hela. Fördelen med att ha en lärarutbildning är att du kan söka jobb i hela sverige och jag kan nästan garantera att du aldrig är utan jobb. En utbildning ser jag som en investering, inget jag vill vara utan! :)

Kommentarer
CJ

SVAR: Men eller hur, sann lycka! :)


Blogg: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback