Killar = två typer?

När man är så aktiv på nätet som jag är via t.ex. facebook, blogg och twitter så får man stöta på en hel del knäppgökar, även i verkliga livet. Roligast har jag nog haft åt killars reaktioner när de får reda på vad jag pluggar till.

Man kan av genomsnittsreaktionerna dela upp killarna i två kategorier, ungefär såhär kan det se ut eller låta:

Kategori 1: Jaha, varför utbildar man sig till att passa barn och till ett så underbetalt yrke?
Kategori 2: Åh, skall du bli lärare?! En sådan med sexiga glasögon, tajt kjol och pekpinne?

Vid några tillfällen har jag nämnt att jag gärna skulle vilja utbilda mig/jobba med reklam, foto... media helt enkelt. Även här kan man ta genomsnittsreaktionerna och dela upp killarna i två kategorier.

Kategori 1: Oj, va bra, då kommer du utvecklas mycket och förmodligen tjäna bra!
Kategori 2: Åh, skall du springa runt på möten i sexiga glasögon, tajt kjol och bita dig i läppen? Ha eget kontor?

Haha, förlåt om jag generaliserar väldigt mycket nu, men det är faktiskt sant. Det är ungefär de här reaktionerna som jag får av killar, både på nätet och i verkliga livet. Va skall man dra för slutsatser av detta? Jag tror jag lämnar min väldigt vetenskapliga avhandling som den är, ni får dra egna slutsatser. Jag skall fortsätta att fnissa åt det.

Kommentarer
Ronny

som vanligt är det killar som inte är tillräckligt mogna som vuxna

som ger de bristfälliga kommentarer



att jag jobbar med lågstadiebarn ... verkar också skapa avsky av dom

som läser det för första gången....

Vad då får inte killar jobba inom skolan?

Vad är det för knasiga fantasier som ungdomarna har



Saningen är att vi gör barn glada och inget annat

man mår så fruktansvärt dåligt när ungdomarna

bara vräcker ut sig saker de inte vet någonting om


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.com/
Rob

Och den tredje kategorin måste då vara JAG... moahaha!


Blogg: http://robl.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback