Resultat & annat babbel

Fredag regn, lördag geggit och soligt, söndag geggigt och kallt.

Nu är jag hemma från Skåneland igen, himla skönt faktiskt och det var redigt skönt att sova i sin egen säng. Somna som en stock, vaknade alldeles för tidigt dock, sen somnade jag om i 1h till. Nu skall jag strax ut med djuren och efter det över till grannen på fika i solen. Kan behöva mig lite sol, blek som en albino och fet är jag med. Nu är det dags att ta i med hårdhandskarna igen, träningen har legat på is och jag har säkert gått upp massor i vikt igen, trots att jag fortfarande har samma storlek som i vintras?! Skumt. Men iaf, har bokat in två träningspass denna vecka, kommer avlida men det är bara att görat!

Utställningarna gick bra! På lördagen kom Elmer på 3e plats med certifikatkvalité av 13 st (tror jag) hanar i hans klass. Sen oplacerad i bästa hanhunds-klass, inte konstigt när man går mot massa snygga championhanar och är liten som en speta. Men jag är SÅ stolt och han fick SÅ fin kritik av domaren, som är en chihuahuauppfödare i Japan. Psst... scrollar man ner så finns där en svensk annons, den har jag gjort :P haha! Lite OT bara ;)



Här är Elmers kritik från lördagen: Very nice head & expression, well rounded apple head, big rounded eye. Well marked stop. Good earset, good topline, little high on leg, need more body. Very showy dog.

Söndagen: 2 year 3 month. Good head and expression. Well set eyes and ears. Good angulation. Moved well.

Finns ju faktiskt inget att klaga på alls :) Är sååå galet stolt över min tokpelle som skötte sig så fint på lördagen, på söndagen var han inte lika rolig, inte konstigt iofs för han var så trött och slö. Nu vill jag ställa ut igen :) Linus ställs ju inte ut längre så han var hemma hos mina föräldrar, med mig hade jag även mammas tik Vilda som ställdes ut i juniorklass, hon kom på lördagen som reserv i sin klass och på söndagen blev hon inte placerad. Hon fick också fin kritik och var duktig :) En bra helg!

Tack alla som grattat och speciellt tack till Bella och Samuel för att jag fick köpa "Pelle" ♥
& tack Maria som lät mig åka med i bilen och som fött upp Vilda ♥ Ni är bäst!

Kommentarer
Anneli + vavvorna

Jag förstår att du är stolt efter att ha fått så fin kritik. Grattis!


Blogg: http://chitassar.blogg.se/
Karolin

Vad härligt att det gick så bra!


Blogg: http://cutethoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback