en ledig måndag

Om ni bara visste hur skönt det är att vara ledig idag! Det är strålande sol och blå himmel ute, helt underbart. Skall snart ta mig en liten lur på balkongen, skall tvätta om 20 min oxå. Sen blir det till att städa lägenhet, men senare ikväll för jag vill inte missa det fina vädret.

Idag tog jag och min mamma oss en sväng till Stenungsund för att köpa hundmat och present till Alva som har fyllt 11 år, snart tonåring! Jösses... tiden flyger iväg! Jag shoppade lite åt mig själv oxå, en lykta till balkongen och två nagellack. Gröna nagellack, det ni! Testade det ena nu precis och det är verkligen päronglassgrönt, så tjusigt så :D kan visa bild senare.

Mamma gav mig en hög med inredningstidningar förut, känns lockande att plöja igenom allihopa nu. Lusläste en igår kväll som jag köpte när jag handlade käk, men den var inte lika mysig som Hus & Hem. Sköna Hem hette den föresten, ingen slår Hus & Hem i mitt tycke för de har så bra reportage osv.
Nu ska jag packa ihop tvätten! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback