En helt sann händelse... typ.

Jag minns ett tillfälle i mitt liv, ett mycket märkligt sådant. Jag och en gammal bekant satt och pratade, helt plötsligt så tappade jag hörseln. Den bekanta såg att något var fel och slutade att prata, hon frågade vad som stod på. Då kom hörseln tillbaka, givetvis så blev jag orolig och uppsökte genast en läkare.

-Jo, det är så att jag och en bekant satt och pratade. Då försvann min hörsel men den kom tillbaka efter en stund, förklarade jag.
-Oj, vad konstigt! Sa läkaren och började undersöka mina öron.

Efter en stund så sa läkaren att han inte kunde hitta vad som skulle kunna vara fel på hörseln. Han satt och klurade och tänkte, en liten stund senare så frågade han mig vad vi pratade om.

-Tja, du vet, det vanliga... intressen och sånt, svarade jag.
-Vad för intressen har din kompis? Frågade läkaren.
-Hästar, otroligt ointressant, svarade jag.
-Ja, där har vi svaret. Du "lider" av selektiv hörsel. Det är helt ofarligt och högst användbart i olika situationer där man utsetts för hemska samtalsämnen, så som hästar och vad kollegans unge fick för betyg på senaste svenskaprovet, förklarade läkaren för mig.

Han la sedan till att jag inte kommer att få några men av händelsen utan att jag istället borde glädjas åt att "lida" av åkomman selektiv hörsel. Efteråt var jag konstigt nog sugen på hamburgare.

(Tja, läs med en nypa salt. Hästar är rätt roliga, jag menar, kolla in denna klassikern. Klicka!)

Kommentarer
Daniela * Neliz

Haha helt underbart ju ^^


Blogg: http://neliz.se
Ronny

Selektiv hörsel, då har man fått lära sig något nytt


Blogg: http://ronny-schack.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback