En lista från Alisa

(lista från Alisa)

Du heter? Mikaela (används typ aldrig)

Smeknamn: Mikka, Mika

Låt som när du är ledsen sörjer till? Kelly Clarkson - Cry Haha, det är nästan pinsamt att erkänna :P

Beroende av? Oj, min iPhone, min dator, choklad, kaffe, söta och gulliga saker, musik, shopping... lång lista!

Vad tror folk om dig? Oj, jag vet faktiskt inte, vad tror ni egentligen? Kan ju vara kul (eller inte kul?) att veta

Vad får du oftast komplimanger för? Ögonen och har alltid fått, ärligt så förstår jag nog inte varför? Vanliga ögon :) Sen typ att jag är söt, haha! Och har fått en del komplimanger det sista från journalister, fotografer etc som läst min blogg, kul!

Hur imponerar man på dig? Humor! Och nördiga egenheter :P Sen tycker jag det är sjukt imponerande när folk verkligen brinner för något (typ sitt jobb), då blir jag avundsjuk och imponerad.

Brukar du skratta för dig själv? Allt för ofta :P

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Ja kolla upp! Jag kan kolla med Amanda med, annars finns det som sagt golvet i vardagsrummet och en soffa. Det löser sig, men hade varit smidigt om man kan fixa tält." My lovely Jess om kräftskivebestyr.

Var bor du? Strax norr om Göteborg, men vill in till västra centrum i Götet :)

Trivs du där? Ja, jag trivs väldigt bra och älskar min lägenhet, dock känner jag att det är för dyrt och att jag hade trivts bättre i stan där jag har mer kompisar.

Har du haft sex idag? Haha! Nej.

Hur svarar du i mobilen? Ja hallå, Tjenare, Hej det är mikka (mikaela), Hallå hallå, Ööh, Mmm....

Vem ringde du senast? Sajmon

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Oj, allra senaste vet jag inte men vi pratade om idag när vi skall till Uddevalla.

Brukar du komma i tid: Yes! Jag hatar att vara sen, är hellre liiite för tidig.

Hur känner du dig nu: Ont i magen, stressad, ont i ryggen... jag har ont överallt känns det som.

Vanligaste färg på dina kläder: Blått, rosa, svart... typ :)

Vad tycker du om fötter: Välvårdade fötter är ok, men äckliga fötter är verkligen jävligt äckligt.

Vad saknar du: Lugnet och att slippa stress och ångest som jag har när det kommer till pengar.

Hade du en bra kväll igår: Den var lovely, var hemma hos Jess och Lo, käkade middag, tjötade, sen kom Amanda som jag inte sett på flera år.

Favorit dryck på morgonen: Kaffe, te, juice

När brukar du oftast gå och lägga dig: När jag jobbar lägger jag mig vid 23 (ultimata tiden!) annars allt mellan 23-02.

Är du blyg?: Inte blyg, men observerande, är inte framfusig bland nytt folk.

Sysslar du med någon idrott: Nej, inte längre men har sysslat med konståkning. Spinning räknas väl inte till idrott?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nä, alltså livet är för komplicerat för det, det är så mycket annat som skall stämma än ett ögonblick. Kär blir man i en person, inte i ett utseende.

Har du spytt offentligt: Haha! Om jag har det så har jag förmodligen vart så full och inte minns det och det händer aldrig att jag är så full så säger nej.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Klätt mig i snygg killkläder och gått runt med skäggstubb.

Är du nöjd med ditt liv: Jag tror jag är där, snart.

Är du bortskämd: Lätt, jag har helt underbara föräldrar! & vänner!

Vad gör du i morgon: Jobbar, vad annars?!

Vad är det värsta du vet? Folk som inte gör det dem skall och skolan.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag har börjat sålla bland vännerna, funderat på vilka jag kan lita på och vilka som inte ens förtjänar en del i mitt liv. Men de vännerna jag kan anförtro mig till är bäst!

Vad är det finaste du fått? Livet?

En speciell dag du minns: Kan faktiskt inte komma på just nu.

Du samlar på: Undermedvetet så samlar jag på smink skulle jag tro, annars vettisjuttan?

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Oj, det skulle nog vara stackars Jess som får lyssna på mitt ältande :D

När grät du senast: Ääääh...

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa lägenhet!

Vill du gifta dig? Jaaa!

Vill du ha barn? Verkligen, ett eller två.

Är du musikalisk? Najj!

Vad dricker du helst när du är törstig: Bubbelvatten eller öl ;P

Bor dina föräldrar tillsammans: Yes, gifta and still going strong!

Har du någon gång gråtit dej till sömns: När jag var liten, men kan inte minnas om jag gjort det på de senaste?

Biter du på naglarna: När jag är stressad, men nu försöker jag låta bli.


Kommentarer
Alisa Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Amor Vincit Omnia

Hehe roligt att du tog dig ann den!:) Konståkning? Tell me more, Det gjorde jag med som liten!:)


Blogg: http://alisagonzalez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback