karma is a funny thing

Alltså, varför händer det så knasiga saker nu då? Vad gjorde jag för fel? Kan inte komma på vad jag har gjort som skulle straffa mig nu. Inte för att det slår hårt mot mig men mest sådär irriterande liksom.

Igår t.ex. så skulle jag till dagis för att lösa lite matteproblem med ett arbete, då hade dem "glömt av" att jag skulle komma och gick till skogen. Jahapp, bara att åka hem igen och skriva på tentan lite. Åkte till dagis idag, bussen funka inte så det blev stressigt och jag hann inte förbereda så mycket när jag väl kom till dagis. Sen är jag en mes som tänker way too much, men vissa saker måste man nog reda ut för att kunna gå vidare from where you are. Om ni fattar? Känns som det är lika bra att ta det nu. Hjärna vs. hjärta?!

Igår beställde jag min favoritmascara på eleven.se, tänkte att den dimper väl ner i postlådan, så stort paket kan de ju inte vara. Så var jag och handlade förut, där postutdelningen ligger, kommer hem och hinner knappt kliva innanför dörren, får smset "ditt paket från eleven.se har kommit och finns att hämtas ut...", TACK!!! Suck och stön...

Och nu är jag påväg att bli sjuk vilket innebär att jag med högsta sannolikhet inte kommer gå till skolan imorgon, så skall man behöva vara stressad över det för man vet ju vad vissa personer kommer säga. Skall man inte få vara mänsklig?! Blä.

Men vet ni vad? Jag är extremt glad och lycklig ändå, men ibland undrar man när karman skall slå till fast på ett bra sätt. Jag har ju aldrig gjort någon illa, synd bara att folk och karma inte förstår det. Jag behöver lite medvind.


I just wanna be ok!

Kommentarer
Karolin

Du vet ju hur pissigt jag hade det på förra årets halva, men nu ser det ut att vända med råge. De döda kan visseligen inte komma tillbaka men jag börjar snart ett nytt jobb och efter lite prat med banken ser inte bolån helt omöjligt ut längre. Det borde vända för dig också snart, vi är ju trots allt födda i samma tecken!


Blogg: http://cutethoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback